English

استاندار اصفهان:

نرخ بیسوادی عشایر باید به متوسط استان اصفهان نزدیک شود

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نرخ بی‌سوادی عشایر استان اصفهان، از متوسط استان بالاتر است، گفت: باید نرخ بیسوادی عشایر به متوسط استان اصفهان نزدیک شود.

نرخ بیسوادی عشایر باید به متوسط استان اصفهان نزدیک شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در یکصدوبیست و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس استان، اظهار داشت: طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) در ۶ استان کشور به صورت پایلوت اجرا شده است و قرار است که در اصفهان نیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در این طرح فعالیت‌های خطر پذیر دانش‌آموزان مورد غربال‌گری و رصد قرار می‌گیرد، افزود: آموزش، توانمند سازی و حمایت‌های فرهنگی، اجتماعی و مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و کمک‌های مشاوره‌ای و مددکاری به دانش‌آموزان نیز در این طرح دیده شده است.

استاندار اصفهان به بررسی ابعاد مختلف این طرح تاکید و عنوان کرد: با کارگروه‌هایی که در این رابطه فعالیت می‌کنند باید هماهنگی ایجاد شود که از موازی کاری جلوگیری شود.

وی این طرح را مهم ارزیابی کرد و افزود: این طرح باید با قوت اجرایی شود و به همین دلیل نیازمند این است که ابعاد مختلف آن بررسی شود.

زرگرپور ادامه داد: باید تا جلسه آتی جایگاه این طرح در برنامه ششم توسعه مشخص شود و همچنین هم پوشانی‌ها احصا و برطرف شود تا با بهره‌مندی از تجربیات استان‌های اجرا کننده بتوانیم با حداکثر توان این طرح را اجرایی کنیم.

وی به برگزاری چهارمین دوره المپیاد ورزشی دانش‌آموزی اشاره و تصریح کرد: برگزاری این المپیاد در دوره‌های گذشته تجربه بسیار خوبی بوده است و امیدواریم که باز هم ادامه یابد.

استاندار اصفهان به گزارش آموزش دانش‌آموزان عشایری و راهکارهای افزایش پوشش تحصیلی در بین عشایر اشاره کرد و افزود: ۵۵ هزار نفر عشایر قشقایی، بختیاری و ترک جرقویه در استان زندگی می‌کنند و نرخ بی‌سوادی آنان از نرخ بی‌سوادی استان بالاتر است.

وی نرخ بیسوادی استان را حدود ۳ درصد عنوان کرد و ادامه داد: این نرخ در بین عشایر بیش از ۱۰ درصد است و در آخرین جلسه شورای عشایر استان که در پشتکوه برگزار شد مقرر شد که این موضوع در شورای آموزش و پرورش بررسی شود.

زرگرپور با بیان اینکه عشایر ساکن در ۱۳۵ مدرسه استان تحصیل می‌کنند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد، تصریح کرد: عمده زمان تحصیل عشایر کوچرو در استان خوزستان است و نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه ارتقاء سطح سواد عشایر در سبک زندگی و رفاه آنان تاثیر گذار است، بیان داشت: باید با هدف افزایش رفاه و بهداشت، و ارتقا سطح زندگی به گونه‌ای برنامه ریزی شود که نرخ بی‌سوادی عشایر به متوسط استان نزدیک شود.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح جذب حداکثری افراد کم‌سواد در قالب توسعه فعالیت‌های آموزش از راه دور، اظهار داشت: بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در استان ترک تحصیل کرده‌اند و با توجه به اینکه در نظر داریم هر چه سریع‌تر نرخ باسوادی را به بالاترین نقطه برسانیم باید برای آموزش این افراد در قالب مراکز آموزش از راه دور و مدارس بزرگسالان اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پایان این اقدام را اساسی و مهم هم از لحاظ مسائل اجتماعی و هم انسانی خواند و خاطر نشان کرد: در خصوص تأمین منابع مالی آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت تا این قشر هم بتوانند تحت آموزش قرار بگیرند و از ترک تحصیل آنان جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه