English

عضو هیئت مدیره تعاون روستایی کشور

تولید بیش از ۳۵ هزار تن پنبه در کشور

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت: امسال بیش از ۳۵ هزار تن پنبه در کشور تولید می‌شود.

تولید بیش از ۳۵ هزار تن پنبه در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا محمدزاده عصر امروز در بازدید از کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی علی‌آباد‌کتول اظهار داشت: از آغاز فصل برداشت پنبه در کشور بیش از 8500 تن پنبه به صورت تضمینی خریداری شده است.

 بیشترین محصول کشت شده در کشور 

وی تاکید کرد: بیشترین محصول کشت شده در کشور در استان گلستان است که امسال این میزان پنبه هم در گلستان در مراکز خرید تضمینی تحویل شده و پیش بینی می‌شود در کشور امسال پیش بینی می‌شود 35 هزار تن وش پنبه برداشت شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: پارسال در کشور 27500 تن وش تحویل شده بود که امسال افزایش حدود 30 درصدی را پیش بینی می‌کنیم.

عضو هیئت مدیره تعاون روستایی ایران اظهار داشت: پرداخت پول وش‌های تحویلی از همان هفته‌های اولیه آغاز شد و تاکنون 80 درصد این وجه پرداخت شده و همه تلاش ما این است که 20 درصد باقیمانده هم هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

محمدزاده تاکید کرد: دولت به دنبال کشت و افزایش سطح زیر کشت پنبه در کشور است و از کشاورزان با انواع حمایت‌ها از جمله بذر اصلاح شده و خرید تضمینی حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: در کشور بیش از 5 هزار تعاونی روستایی فعال است که این تعاونی‌ها انواع محصولات را به صورت تضمینی خریداری می‌کنند و این شبکه‌های تعاونی از خود کشاورزان هستند و برای حمایت از آنها ایجاد شده‌اند.

عضو هیئت مدیره تعاون روستایی ایران افزود: انواع محصولات مانند جو، کلزا و پنبه در این تعاونی‌ها با قیمت تضمینی خریداری می‌شوند تا کشاورزان با رغبت بیشتر به کشت انواع محصولات کشاورزی اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه