English

در پی کاهش ۳۰ درصدی سهم صادرات کرمانشاه به عراق؛

رسمی شدن مرز سومار نیاز اصلی توسعه صادراتی این منطقه است

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: مرز سومار می‌تواند بخشی از خلأ ناشی از کاهش صادرات مرز پرویزخان را جبران کند.

رسمی شدن مرز سومار نیاز اصلی توسعه صادراتی این منطقه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، کیوان کاشفی گفت: با توجه به تحولات عراق و گسترش دامنه اختلافات بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق کاهش صادرات استان از مرز پرویزخان را در پی داشت.

وی گفت: این مرز درگذشته سهم 70 درصدی از صادرات استان به عراق را داشت که اخیراً به 40 تا 50 درصد رسیده بود و مابقی صادرات نیز از مرز خسروی، سومار و سایر بازارچه‌های مرزی صورت می‌گرفت و باید بخشی از صادراتی که از مرز پرویزخان انجام می‌شد به سمت مرزهای دیگر مانند سومار و خسروی سوق پیدا می‌کند.

وی مرز سومار را بهترین گزینه برای جایگزینی مزیت ازدست‌رفته مرز پرویزخان دانست و عنوان کرد: این مرز روند صادراتی خوبی دارد و حتماً باید آن را تقویت کنیم تا بخشی از خلأ مرز پرویزخان را پر کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در درجه اول رسمی و شدن و سپس تکمیل زیرساخت‌ها ازجمله راه دسترسی را نیاز اصلی مرز سومار اعلام کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که مرز سومار برخی از زیرساخت‌ها که در مرز پرویزخان وجود داشت ازجمله آزمایشگاه مواد غذایی و ... را ندارد و به‌علاوه در صادرات سوخت هم خیلی نمی‌توان در مرز سومار کار خاصی انجام داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه