English

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

حمایت از بیماران زیباترین جلوه نیکو کاری است/گیلان از استان‌های پیشتاز کشور در اهدای خون

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه انسان عشق به کمک و همیاری را برای خود یک وظیفه اخلاقی و اجتماعی می‌داند، افزود: حمایت از بیماران یک وظیفه همگانی است چراکه حمایت از بیماران زیباترین جلوه نیکو کاری است.

حمایت از بیماران زیباترین جلوه نیکو کاری است/گیلان از استان‌های پیشتاز کشور در اهدای خون

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت الاسلام جمال یاری ضمن تقدیر و قدردانی از فعالیت های  اداره کل انتقال خون استان با اذعان اینکه هر وقت نیت کار به سوی خدا باشد خداوند خودش راه را هموار خواهد کرد اظهار کرد : انسان به حکم فطرت، عاشق خدمت و محبت به هم نوعان است و می‌کوشد پیوسته آنها را یاری دهد.

حجت الاسلام یاری با اشاره به آیه قرآنی «و ممارزقناهم ینفقون» افزود: خونی که در رگ‌های انسان جاری است، از جمله رزق‌های الهی و هدایای خداوند است؛ وقتی عده‌ای نیازمند به خون هستند وظیفه هر فرد مسلمانی است که از آنچه خدا به او عطا کرده به شکرانه سلامتیش در راه خدا انفاق کند.

وی با بیان این که این عمل در حقیقت نوعی نوعدوستی و برادری و اخوت است، اظهار کرد: همه برادران و خواهران ایمانی که می‌توانند خون اهداء کنند، برای کسب رضای خدا این عمل خداپسندانه را انجام دهند؛ اهدای خون از نظر شرعی سبب رضایت خداوند متعال می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص  اهدای خون متذکر شد: اهدای خون برای نجات جان اشخاص و رفع نیاز آنها یک عمل قربی و موجب اجر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید اینکه اهدای خون برای فرد اهدا کننده علاوه بر نجات جان انسان های دیگر، فرد اهدا کننده را نیز از نعمت سلامتی بهره مند می کند.خاطرنشان کرد: «طبق تحقیقات علمی ثابت شده است کسانی که خون اهداء می‌کنند مسئولیت اجتماعی بیشتری دارند.»

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه انسان عشق به کمک و همیاری را برای خود یک وظیفه اخلاقی و اجتماعی می‌داند، افزود: حمایت از بیماران یک وظیفه همگانی است چراکه حمایت ازبیماران زیباترین جلوه نیکو کاری است.

نفوذ روحانیت، علماء و مراجع تقلید در میان مردم، سبب گسترش فرهنگ اهدای خون در جامعه اسلامی می‌شود

مدیرکل سازمان انتقال خون استان گیلان نیز با قدردانی از همکاری تبلیغات اسلامی گیلان با اداره کل انتقال خون استان اذعان کرد: با توجه به جایگاه و نفوذ روحانیت، علماء و مراجع تقلید در میان مردم، تشویق آنان به اهدای خون سبب گسترش فرهنگ اهدای خون در جامعه اسلامی می‌شود و تعامل هرچه بیشتر مابین ادارات کل باعث می شود که سازمان انتقال خون بتواند در سایه الطاف الهی و همت مسئولین دلسوز گام های مهمی در رسیدن به اهداف واقعی خویش بردارد. 

وی با اشاره به اینکه اهدای خون اهدای زندگی دوباره به افراد نیازمند خون است، اظهار داشت: استان گیلان در این حوزه از استان‌های پیشتاز کشور محسوب می‌شود.

مرادی افزود: یکی از افتخارات اداره کل انتقال خون گیلان این است که یازده شهید سرافراز مدافع حرم استان از جمله اهدا کنندگان مستمر خون بودند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ اهدای خون را در استان و شهرستان رشت گسترش داد، تصریح کرد: متاسفانه در گذشته شرایط به گونه ای بود که برای تامین خون مورد نیاز از استان های دیگر خون وارد می کردیم و بنده با این اقدام موافق نیستم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه