English

با همکاری جایکا؛

آغاز طرح حفاظت از محیط زیست سواحل جنوب به مرکزیت هرمزگان

با همکاری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا)، اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست در سواحل جنوب کشور با مرکزیت هرمزگان از امروز آغاز شد.

آغاز طرح حفاظت از محیط زیست سواحل جنوب به مرکزیت هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در این طرح که با همکاری آژانس همکاری های بین الملل ژاپن موسوم به جایکا  اجرا می‌شود، گونه‌ها و زیستگاه‌ها و عوامل تهدیدی آن‌ها مورد شناسایی قرار می گیرد.

شهرام فداکار با تاکید بر توسعه همراه با حفاظت از محیط زیست گفت: در این طرح هرمزگان می‌تواند به عنوان الگویی برای ۶ استان ساحلی دیگر باشد و توسعه دریا محور و استقرار صنایع کوچک و بزرگ همگام با حفاظت از منابع دریایی به پیش رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز گفت: هرمزگان با ۱۵۰۰ کیلومتر مرز آبی و ۱۴ جزیره و اتصال به آب‌های آزاد یکی از مهمترین زیست بوم‌های کشور است.

مجید وفادار گفت: نتایج این طرح برای استفاده در طرح‌های توسعه‌ای مرداد سال ۱۳۹۷ اعلام می‌شود.

اسفندماه سال گذشته سند همکاری بین ‏المللی تدوین و اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست در سواحل جنوبی کشور میان سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استانداری هرمزگان و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) امضا و مبادله شد.

براساس این سند همکاری، هرمزگان به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست در سواحل جنوبی کشور انتخاب شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه