English

شهردار اصفهان:

خط یک متروی اصفهان امسال تکمیل می‌شود

شهردار اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم که تا پایان امسال، خط یک متروی اصفهان تکمیل شود و قطار شهری تا پایان سال به ایستگاه صفه برسد.

خط یک متروی اصفهان امسال تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، شهردار اصفهان در جلسه هیات مدیره سازمان قطارشهری اصفهان اظهار داشت: امروز مترو چاره رهایش مردم اصفهان از مشکلات ترافیکی، زیست محیطی و بسیاری از معضلات بوده و از اولویتهای من خواهد بود.

نوروزی با بیان اینکه دغدغه‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد، ادامه داد: اهمیت مترو برای شهر اصفهان بسیار بالا است و باید پیگیری لازم در خصوص رفع مشکلات موجود آن صورت گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر جریان نقدینگی کار به خوبی اختصاص یافته، افزود: تلاش می‌کنیم که تا پایان امسال، خط یک متروی اصفهان تکمیل شود و قطارشهری تا پایان سال به ایستگاه صفه برسد.

وی بیان کرد: خطوط دو و سه هم نیاز اصلی شهر اصفهان هستند و بدون شک با تلاش‌های صورت گرفته، خطوط دیگر مترو هم جدی‌تر ساخته خواهند شد.

نوروزی تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری اصفهان کمک مالی مناسبی به مترو صورت خواهد داد و خط یک این پروژه باید تا پایان امسال به صورت 100 درصدی تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

مترو، از پیچیده‌ترین پروژه‌های در حال ساخت است

جواد شعرباف، مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه قطارشهری مهمترین و پیچیده ترین پروژه از نظر اجرا، تجهیزات و میزان دربرگیری شهری به شمار می‌رود، اظهار داشت: بدون شک تحقق خواسته مردم اصفهان برای تکمیل خطوط مختلف شهری، جز با حمایت مادی و معنوی مدیریت کلانشهر اصفهان و مدیریت عالی استان امکان پذیر نیست.

وی به دغدغه‌های شورای پنجم و مدیریت شهری در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: شهردار جدید اصفهان همواره نشان داده که نگاه ویژه‌ای به پروژه مترو و این خواسته بحق مردم شهر اصفهان دارد.

نگاه مثبت شورا و مدیریت شهری به ساخت مترو

مشاور عالی شهردار اصفهان ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر نگاه شورای پنجم شهر اصفهان به پروژه مترو، بسیار مثبت است و امیدوارم در دوره چهارساله مدیریت شورای پنجم، گام‌هایی اساسی در این زمینه برداشته شود.

وی با بیان اینکه همه باید حمل و نقل ریلی شهر اصفهان را مد نظر قرار دهند، افزود: با توجه به معضلات امروز ترافیکی اصفهان، خواسته اساسی شهر اصفهان پروژه مترو است.

گفتنی است، با بهره‌برداری فاز اول، دوم و بخش نخست فاز سوم خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون 16 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا آزادی در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.

خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، هم‌اکنون در ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی و آزادی نیز به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.

قرار است که تا پایان سال 96، بخش دیگری از قطارشهری اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده تکمیل شود و تا پایان سال ایستگاه‌های باقیمانده تا ترمینال صفه اصفهان به بهره‌برداری برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی