English

گزارش نشست شورای شهر یاسوج با استاندار

از توزیع ناعادلانه اعتبارات تا مشکلات ترافیکی و قبرستان‌های طایفه‌ای در یاسوج

در نشست شورای اسلامی شهر یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشکلات اساسی این شهر از قبیل؛ قبرستان‌های طایفه‌ای، اعتبارات نامتوازن، معماری‌های نامرتبط، نبود پمپ بنزین، حاشیه‌نشینی و خدمات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

از توزیع ناعادلانه اعتبارات تا مشکلات ترافیکی و قبرستان‌های طایفه‌ای در یاسوج

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، قبل از ظهر امروز نشست شورای شهر یاسوج صبح امروز با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان بویراحمد، شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج و اصحاب رسانه برگزار شد.

ساختن شهر یاسوج با مشارکت بیش از پیش مردم امکان پذیر است

غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه الحاق روستاهای حاشیه شهر یاسوج از پلیس راه سرآبتاوه تا پلیس راه یاسوج-اصفهان به این شهر مهم‌ترین مطالبه عمومی مردم این مناطق است، گفت: مجموعه مسئولان و متولیان امر با انجام کارهای کارشناسی اقدامات لازم برای الحاق روستاهای حاشیه شهر یاسوج اقدام لازم را انجام دهند.

غلام‌محمد زارعی خواستار تدوین نقشه راه توسعه و پیشرفت شهر یاسوج توسط مجموعه مدیریت شهری شد و افزود: شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تنها متعلق به مردم این شهر نبوده بلکه مردم از تمام نقاط کشور در این شهر خدمات دریافت می‌کنند.

زارعی با تاکید بر اینکه شهر یاسوج به عنوان مقصد جدید گردشگری انتخاب شده است، ابراز کرد: وقتی در ایام عید فطر یک میلیون نفر در شهر یاسوج اسکان می‌یابند به طور حتم شهرداری باید به این افراد خدمات لازم را بیش از سایر دستگاه‌های اجرایی ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر یاسوج تنها به فکر توسعه شهر باشند، بیان کرد: نباید این مسئولیت بزرگ را با مسائل خرد، قومی و شخصی معاوضه کنید و باید همگرایی و وحدت را اصل قرار داده و توسعه و پیشرفت را جزو اولویت‌ها بدانیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج گفت: دنبال ساختن شهر با فشار وارد کردن به مردم نباشید زیرا در این‌صورت شاهد نارضایتی عمومی بوده و فضای اجتماعی علیه شورا و شهرداری می‌شود.

زارعی بیان کرد: ساختن شهر یاسوج با مشارکت بیش از پیش مردم امکان پذیر بوده زیرا در غیر این صورت راه به جایی برده نمی‌شود.

شورای شهر یاسوج (3)

با حرف زدن، توسعه شهر یاسوج امکان پذیر نیست

علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه در دوره نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی شاهد پیگیری‌های غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا برای رفع مشکلات شهرداری‌های حوزه انتخابیه‌اش بودم، گفت: شهردار جدید یاسوج با تعامل با مسئولان استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می‌تواند اعتبارات خوبی در جهت توسعه شهر یاسوج جذب کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهر یاسوج مرکز استان قابلیت خوبی برای توسعه گردشگری دارد، افزود: انتظار می‌رود شورا و شهرداری یاسوج نسبت به تدوین طرح جامع گردشگری این شهر در کمترین زمان ممکن اقدام کنند زیرا بعد از این وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری یک بحث نو است، عنوان کرد: پیگیر شناسایی مشکلات مردم و بررسی و ارائه راهکارهای لازم برای برطرف کردن این مشکلات باشید زیرا مردم خواسته ای بیش از این از اعضای شورای شهر ندارند.

احمدی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری یاسوج بدون نگاه به اینکه در این شهر مسئول دیگری اعم از استاندار و فرماندار وجود دارد، به فکر رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف باشد، افزود: برنامه‌های محوری در دستور کارتان باشد و بدانید که با حرف زدن، توسعه شهر یاسوج امکان پذیر نیست.

شورای شهر یاسوج (2)

وی ادامه داد: ساماندهی ترافیک، دستفروشان، زیباسازی شهر، المان سازی، توسعه فضای سبز، توسعه فرهنگ شهرنشینی، اصلاح معابر عمومی، توسعه «آی ی تی» و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اولویت کاری شورای شهر و شهرداری یاسوج باشد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بسیاری از مشکلات موجود در حوزه مدیریت شهری ریشه فرهنگی دارد که انتظار دارم اعضای شورای شهر در این زمینه ورود کرده و مردم را با زندگی شهری و حق مردم بر شهرداری و بالعکس آشنا کنند.

احمدی تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر یاسوج به فکر دادن نشاط و امید به مردم با اجرای برنامه‌های فرهنگی باشند تا از این طریق بتوان شهر و فرهنگ بومی را به مردم سایر کشور معرفی کرد.

وی بیان کرد: سعی می‌کنم در سرجمع اعتبارات در حد توان شهرداری یاسوج را به عنوان مرکز استان به بنیم و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر یاسوج، اظهار کرد: اولویت کاری بنده در شهر یاسوج، اتمام پروژه‌های پل سوم و پل چهارم بشار است و شهرداری و شورای شهر باید در این زمینه تلاش دوچندان داشته باشند.

توزیع ناعادلانه اعتبارات در این استان به یک مشکل تبدیل شده است

سید محمدکاظم نظری فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: توزیع ناعادلانه اعتبارات دراین استان به یک مشکل تبدیل شده که انتظار می‌رود این روند توسط نماینده عالی دولت رسیدگی شود.

وی با اشاره به بی توجهی به بافت فرسوده در شهر یاسوج، عنوان کرد: از ۵ میلیارد تومان اعتبارات بافت فرسوده ۴٫۵ میلیارد تومان به یک شهرستان خاص اختصاص یافته است.

نظری ابراز کرد: اصلاح معابر به یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر یاسوج تبدیل شده که امیدوارم با تدابیر لازم توسط مسئولان و متولیان امر این مشکل برطرف شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد خواستار اصلاح ورودی شهر یاسوج به سمت اصفهان شد و افزود: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری یاسوج اقدام کنند.

نظری تاکید کرد: بهترین نقاط شهر یاسوج به قبرستان‌های طایفه‌ای و فامیلی تبدیل شده که انتظار داریم در این زمینه چاره اندیشی شود زیرا در صورت ادامه این روند مشکلات متعددی گریبانگیر این شهر می‌شود.

تعطیلی پمپ بنزین وسط شهر یاسوج

علی اکبری‌تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این نشست با انتقاد از علوم پزشکی استان، گفت: شایسته مردم شهر یاسوج نیست که در ساعت سه بامداد در جلوی کلینیک‌های شهر صف بگیرند و برای مراجعه به پزشک با مشکل روبرو شوند.

وی تعطیلی پمپ بنزین وسط شهر و جایگاه نامناسب مخزن‌های ذخیره سوخت مربوط به شرکت پخش فراورده‌های نفتی در میدان جهان را از دیگر مشکلات شهر یاسوج عنوان کرد و افزود: از استاندار تقاضا داریم با تشکیل کارگروه‌هایی از دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به مرتفع کردن مشکلات شهر یاسوج اقدام کند.

تلاش می‌کنیم به اعتماد مردم پاسخ مثبت دهیم

مسعود خوبانی دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه شورای شهر برگرفته از یک انتخابات مردم‌سالاری دینی است، گفت: تلاش می‌کنیم تا به اعتماد مردم پاسخ مثبت دهیم.

وی افزود: اگر شهری شاداب باشد مردم آن شهر نیز با نشاط خواهند بود و اگر شهری بی‌سامان باشد، زندگی مردم دچار بعد منفی می‌شود.

این عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه یاسوج پایتخت طبیعت ایران است، اظهار کرد: توسعه گردشگری منجی رشد اقتصادی همراه با اشتغال‌زایی در این شهر است.

ساخت و سازهای بدون طرح در شهر یاسوج

احمدی‌کیش دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی در شهر یاسوج، گفت: متاسفانه هر روز شاهد ساخت و سازهای بدون طرح در شهر یاسوج هستیم.

وی افزود: استانداری کهگیلویه و بویراحمد باید از دستگاه‌های نظارتی بخواهد بر ساخت و سازهای حاشیه شهر نظارت دقیق داشته باشد.

احمدی‌کیش عنوان کرد: دستگاه‌ها باید خدمات خود را معطوف به مرکز شهر یاسوج نکرده و با ایجاد شعبه در سایر نقاط شهر خدمات را گسترش دهند تا شاهد کاهش ترافیک در شهر شویم.

شهر یاسوج دچار بی‌هویتی در معماری شهری

فرشاد نگین‌تاجی دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهر یاسوج دچار بی‌هویتی در معماری شده است، گفت: باید بتوانیم با استفاده از الگوهای مناسب از این بی‌هویتی خارج شویم.

وی با ابراز گلایه از اینکه در در گذشته در طرح‌های شهری هرگز به شهری برای مردم و طراحی برای مردم هیچ توجهی نشده است، گفت: به دنبال این هستیم با ارائه کاری کارشناسانه و طراحی‌های جدید شهر زیبایی را برای مردم یاسوج بسازیم.

نگین‌تاجی بیان کرد: سامان‌دهی طرح ترافیکی با تشکیل کارگروه مشترک بین دستگاه‌های خدمات‌رسان از اقداماتی است که می‌تواند در کاهش حجم ترافیک شهر یاسوج مؤثر باشد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز گفت: تلاش داریم با تعامل با مسئولان استانی در جهت رفع مشکلات شهر یاسوج گام برداریم.

آشنا با اشاره به درآمد ناکافی شهرداری یاسوج برای خدمات‌دهی به مردم، از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست با برنامه‌ریزی دقیق و تخصیص اعتبار شهرداری را در خدمات‌دهی به مردم کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه