English

نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان در ۳۲۰ دانشگاه ایران اجرا می شود

رییس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور در نخستین نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهای استان گیلان گفت: از سال 1380 جریان هم اندیشی اساتید و نخبگان در دانشگاه ها به راه افتاده است و در حال حاضر در 320 دانشگاه دبیر هم اندیشی داریم.

نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان در 320 دانشگاه ایران اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ساداتی نژاد با تبیین تهدیدها و فرصت های فرهنگی در رویاروی با مدرنیته،  گفت: همواره انسان در طول تاریخ و از روزی که پا به کره خاکی نهاد در نبرد بوده و هست، اولین نبرد انسان با طبیعت بود که تا حدی نیز بر آن فایق آمد، اما نبرد دوم، نبرد انسان با انسان بود یعنی جنگ های که در طول تاریخ انجام شد و بر اثر آن میلیون ها انسان جان خود را را ازدست دادند و تا امروز نیز این جنگ ها ادامه دارد.

وی افزود: سومین نبردی که انسان با آن درگیر است نبرد انسان با خویشتن است که برای پیدا کردن راه حل آن چاره ای جز هم اندیشی نداریم.

 این استاد حوزه و دانشگاه گفت: از سال 1380 جریان هم اندیشی اساتید و نخبگان در دانشگاه ها به راه افتاده است و در حال حاضر در 320 دانشگاه دبیر هم اندیشی داریم .

وی ادامه داد: در حال حاضر نشست هم اندیشی اساتید در سه سطح (دانشگاه ،استانی وکشوری) برای اساتید فعال است که مدیران دانشگاه ها باید از این ظرفیت سطح اول یعنی هم اندیشی در سطح دانشگاه برای حل مسایل و مشکلات دانشگاه های خود استفاده نمایند .

ساداتی نژاد با بیان اینکه سطح دوم یعنی سطح استانی که می تواند بسیاری از مشکلات و مسایلی که در استان ها وجود دارد، توسط فرزانگان استانی به آن پرداخته شود. افزود: سطح سوم هم در سطح ملی و کشوری است که می شود مسایل و مشکلات کلان کشور را از طریق مشاوره با اساتید در آن حل کرد و مسوولین نیز باید از این نخبگان برای حل مسایل دستگاه ها استفاده کنند.

رییس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور با توجه به بحث فضای مجازی،  گفت: اساتید و نخبگان دانشگاهی باید از این فرصت فضای مجازی نیز استفاده کنند و با وجود 320 دبیر هم اندیشی در کشور می شود این گونه نشست ها را در فضای مجازی نیز بر گزار نمود.

ساداتی نژاد تاکید کرد: اساتید و نخبگان دانشگاهی بیشتر با هم تعامل داشته باشند و هم اندیشی اساتید باید بیشتر در حوزه های خارج از دانشگاه به صورت برنامه های فرهنگی و ورزشی  اتفاق بیافتد تا اثر گذارتر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه