English

مدیرکل صداوسیمای فارس بیان کرد:

برگزاری شب‌های شعر عاشورایی عشایر را مصداق و نمونه عینی آتش به اختیار مدنظر مقام معظم رهبری است

مدیرکل صداوسیمای فارس در هفتمین شب شعر عاشورایی شعایر کشور گفت: برگزاری شب‌های شعر عاشورایی عشایر را مصداق و نمونه عینی آتش به اختیار مدنظر مقام معظم رهبری است.

برگزاری شب‌های شعر عاشورایی عشایر را مصداق و نمونه عینی آتش به اختیار مدنظر مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس در آئین هفتمین شب شعر عاشورایی عشایر کشور که شب گذشته در شهر صدرای شیراز برگزار شد گفت: برگزاری شب‌های شعر عاشورایی عشایر را مصداق و نمونه عینی آتش به اختیار مدنظر مقام معظم رهبری است که با احساس نیاز در عرصه فرهنگی موجب انجام چنین اقدام مناسبی شده است که امیدواریم این چنین مجالسی با الگوگیری از نهضت عاشورا به بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی بپردازد.

وی به نقش عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام(ره) به پشتوانه عشایر حرکت خود را آغاز کرد لذا نقش عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی انکارناپذیر است و این انقلاب متعلق به ماست و به همین ترتیب حفاظت از آن نیز بر عهده همه ماست.

به گفته سهرابی، امروز با گسترش رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی که در اختیار همه ماست و سن استفاده ازآن پایین آمده است همه به ویژه نخبگان جامعه باید احساس خطر کنیم چرا که سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی به خطر افتاده است و راه مقابله با آن رجوع به گذشته و آداب و رسوم و فرهنگ و داشته‌ها و پوشش‌ها و برنامه‌هایی است که سال‌های سال نیاکان ما با آن زندگی کردند.

مدیرکل صداوسیمای فارس ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه را از دیگر راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای به این معناست که هر پیامی را به راحتی قبول و منتقل نکنیم به ویژه در جامعه عشایری.

مدیرکل صدا و سیمای فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز دشمنان به بهانه‌های مختلف تاریخ جعلی برای ما می‌سازند، گفت: موضوع ۷ آبان که پیش روی ماست یک توطئه دشمن است که آن را طراحی و پیاده‌ کرده‌اند و در آن یک تاریخ جعلی ایجاد کرده‌اند و به واسطه آن قصد تفرقه و دو دستگی در میان ملت ایران دارند زیرا اینان از یورش‌های بیرونی و حملات خارجی نتیجه‌ای نگرفتند لذا به میان ملت ایران رجوع کردند و به بهانه ۷ آبان می‌خواهند میان ملت تفرقه ایجاد کنند.

سهرابی همچنین به نقشه‌های دشمنان برای جامعه عشایری در موضوع ۷ آبان اشاره کرد و گفت: در روز ۷ آبان عده‌ای را با پوشش عشایری در نقطه‌ای جمع کرده و شعار ضد دین سر می‌دهند در حالی که آنان لباس عشایر ما غصب کرده‌اند زیرا تمام اقوام عشایر ما اعم از بختیاری، لر، ترک، عرب و غیره همگی مسلمان و شیفته امام حسین(ع) هستند.

وی تأکید کرد که کسانی که در این تجمع‌های ضد دینی و انقلابی که دشمنان ما فراخوان داده‌اند از عشایر ما نیستند و فرهنگ عشیره‌ای ندارند، رسالت و وظیفه عشایر کشورمان را بزرگ برشمرد و گفت: افراد زنگ‌زده، فسیل شده، وامانده، پناه برده به دامن دشمن به دنبال اجرای نقشه‌های دشمن هستند.

سهرابی گفت: من با صلابت و به نمایندگی از جامعه عشایر می‌گویم که جوانان این ملت و عشایر آن، تاریخ خودشان را می‌شناسند و مفاخر خود را عزیز می‌شمارند و لازم نمی‌دانند که دشمنان تاریخ جعلی برای آن‌ها ایجاد کنند و اتفاقاً جوانان ما به نیاکان خود هم به لحاظ ظاهری و هم رفتاری شباهت بیشتری دارند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس در پایان یادآور شد: کسانی که به دامن دشمن پناه برده‌اند و در این چند سال توطئه کرده‌اند بدانند که ملت ما آگاه بوده و عشایر ما مدافعان مرزهای ما هستند و کسی نمی‌تواند با دزدیدن لباس پاک عشایر ما راه غلط برود و آدرس غلط بدهد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه