English

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم:

۱۲هزار و ۷۴۰ نفر ساعت آموزش مهارتی به معتادان بهبود یافته در استان قم ارائه شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از ارائه 12 هزار و 740 نفر ساعت آموزش مهارتی در 5 حرفه در قالب طرح توانمندسازی معتادان بهبود یافته طی 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

12هزار و 740 نفر ساعت آموزش مهارتی به معتادان بهبود یافته در استان قم ارائه شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم درگفتگو باخبرنگارموج درقم اظهارداشت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش به اعتیاد و بزهکاری در 6 ماه نخست سال جاری 12 هزار و 740 نفر ساعت آموزشهای فنی و حرفه ای به 157 نفر از معتادان بهبود یافته در استان قم ارائه گردید.

وی افزود: این آموزشها عمدتا در حرفه هایی از قبیل کارآفرینی، خیاطی، روبان دوزی، دوزنده کیف چرمی و بافنده عروسک های تزئینی ویژه بانوان و اتومکانیک، برق خودرو، تعمیر موتور سیکلت، برق ساختمان، تعمیر لوازم خانگی، جوشکاری، گوهرتراشی و پیرایش مردانه برای آقایان بوده است.

 دکتر احمد عطارنیابیان داشت: از آنجایی که اشتغال و آسیب های اجتماعی به عنوان دغدغه های مهم جامعه هستند برای کاهش مشکلات مربوط به این دو حوزه باید تقویت آموزش فنی و حرفه ای را جدی بگیریم.

عطارنیا ادامه داد: گسترش مهارت آموزی به جامعه می تواند شهروندان را توانمند ساخته و از افراد مستعد جامعه، کارآفرین بسازد و با فراهم نمودن اشتغال زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فراهم نماید.

وی در پایان افزود: آموزش مهارت یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد برای این افراد به شمار می رود به طوری که پس از کسب مهارت، فرد معتاد پس از رهایی از بند اعتیاد و بازگشت به جامعه به دلیل داشتن شغل مجددا به اعتیاد برنگشته و زندگی سالمی در پیش خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه