English

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

مسولین استان قم باید به طرح توسعه آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) به عنوان یک اولویت در حوزه گردشگری مذهبی نگاه کنند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :همچنین استاندار و شهردار قم هم باید به این طرح به عنوان یک اولویت در حوزه گردشگری مذهبی نگاه کنند.

مسولین استان قم باید به طرح توسعه آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) به عنوان یک اولویت در حوزه گردشگری مذهبی نگاه کنند

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی در نشست هماهنگی طرح توسعه آستان چهل اختران که در سالن جلسات آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه حمایت‌های دولتی ویژه طرح توسعه چهل اختران باید در دو بخش استانی و ملی دنبال شود، تصریح کرد: در حوزه غیر دولتی باید از خیرین و علاقمندان به خاندان اهل بیت(ع) نیز استفاده کنیم.

وی افزود: لازم است در این زمینه اولویت‌ها را مشخل کرد و سپس برنامه‌ریزی لازم را انجام داد که به نظر می‌رسد آزادسازی املاک مورد نیاز برای اجرای طرح، اولویت نخست باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هیئت امنا باید اولویت‌ها را مشخص کند گفت: طرح توسعه آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) به عنوان پروژه‌ای ملی مد نظر قرار گرفته و باید از ظرفیت‌های استان از جمله رئیس مجلس که نماینده قم نیز هست در این زمینه استفاده شود.

وی ادامه داد: دفتر رهبر معظم انقلاب به تعهدات خود برای اجرای طرح توسعه این حرم مطهر عمل کرده هر چند برآوردها در ابتدای کار چندان دقیق نبوده‌اند و حالا به منابع بیشتری نیاز است.

محمدی با بیان اینکه می‌توان باز هم از لطف و عنایت رهبری در این زمینه بهره برد عنوان کرد: همچنین استاندار و شهردار قم هم باید به این طرح به عنوان یک اولویت در حوزه گردشگری مذهبی نگاه کنند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: هرگاه خدمت مراجع تقلید رسیده‌ایم، همواره در زمینه بقعه متبرکه امامزاده موسی مبرقع(ع) تاکید داشته‌اند و به همین دلیل مسئولان استان و شهر قم نیز باید در این زمینه اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: استمرار جلسات مربوط به طرح توسعه این بقعه متبرکه پیشنهاد خوبی است زیرا موجب پیگیری بهتر و بیشتر امور و فعالیت‌های صورت گرفته و نیز حل و فصل موانع و مشکلات می‌شود.

محمدی با بیان اینکه باید مجموعه‌ای مصمم و هماهنگ دست به دست هم دهند و این طرح را پیش ببرند گفت: معرفی کامل امامزاده موسی مبرقع(ع) به عنوان فرزند بلافصل امام معصوم یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف به شمار می‌رود و در این زمینه همایش‌های ملی و بین‌المللی در دستور کار قرار دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: اصحاب رسانه هم باید در این زمینه برنامه‌ای حساب شده و هنرمندانه داشته باشند و هر یک، نقش خود را برای تحقق این امر ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به امامزادگان وظیفه و افتخار سازمان اوقاف محسوب می‌شود گفت: برای کمک به طرح توسعه حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهیم داد.

محمدی با تأکید بر استفاده از ظرفیت خیرین برای پیشبرد طرح توسعه این حرم مطهر عنوان کرد: هیأت امنا می‌تواند جلساتی در این زمینه داشته باشد و از خیرین و نیکوکاران برای جلب نظر آنها دعوت کند البته باید خواسته‌ها و مطالبات را دقیق و شفاف بیان کرد که شامل کمک‌های نقدی و غیر نقدی می‌شود.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: زمانی که امام راحل سال 1358 به قم مشرف شدند، بعد از زیارت حرم فاطمه معصومه(س)، به زیارت امامزاده موسی مبرقع(ع) آمدند و مراجع و علمای بزرگوار نیز همواره به زیارت این امامزاده واجب‌التعظیم می‌شتابند که این امر گویای اهمیت و جایگاه ایشان است.

وی تصریح کرد: امامزادگان ولی نعمت ما هستند و لازم است همه بخش‌های شهری و استانی برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه آنها گام بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی