English

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران:

به روستائیان مازندرانی تسهیلات کم بهره داده می شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: به منظور ایجاد اشتغال تسهیلات کم بهره به روستاییان مازندرانی داده می‌شود.

به روستائیان مازندرانی تسهیلات کم بهره داده می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین بابایی عصر امروز در دومین نشست تخصصی مسئولان گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی مازندران در دانشگاه شمال آمل خواستار برگزاری این نشست‌ها در دو روز کامل شد و گفت: باید در این دو روز به صحبت‌های همه بسیجیان گوش داده شود.

وی با اشاره به خاطره‌گویی شهید محمد بلباسی از خواب همسر شهیدش، اظهار داشت: شهید بلباسی در خواب خود گفت به دلیل کار در بسیج سازندگی و راهیان نور شهید شدم و مسیر شهدا، مسیر سالار شهیدان است.

وی هسته این مجموعه را در پنج کارگروه سلامت، عمران، اقتصاد مقاومتی، آموزش و فرهنگی عنوان کرد و گفت: هدف از این مهم شناسایی مناطق محروم قبل از اعزام است و در مدارس به این الگو رسیدیم.

ارائه تسهیلات کم بهره به روستاییان مازندرانی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نیز در این نشست گفت: به منظور ایجاد اشتغال تسهیلات کم بهره به روستاییان مازندرانی داده می‌شود.

جان الله عبدی با بیان اینکه امروز با حضور جهادگران در روستاها به منظور توسعه شاهد جلوگیری مهاجرت روستا به شهر هستیم، افزود: اکنون 45 درصد جمعیت این استان را روستائیان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: میانگین جمعیت روستائیان در کشور 28 درصد است که مازندران از این میانگین بیشتر است و رتبه سوم کشور را داراست.

عبدی با اعلام اینکه حدود دو هزار و 150 روستا در مازندران وجود دارد، گفت: بیش ازهشت هزار عضو شورای اسلامی روستا داریم که بدون هیچگونه توقعی در حال انجام امورات روستایی هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به اینکه در مازندران 7 هزار و 600 کیلومتر راه روستایی قرار دارد، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های این استان استفاده از شرکت‌های دانش بنیان است تا با تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد اشتغال ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از تامین و تجهیز امکانات در روستا، جمعیت روستاها ثابت و یا افزایش می‌یابد، گفت: هم‌اکنون ظرفیت‌ها و پتانسیل های زیادی از رامسر تا گلوگاه داریم که حضور جهادگران در مناطق محروم می‌تواند گام موثری برای روستا باشد.

عبدی از عدم تحویل 50 درصدی آب روستاها به شرکت آب و فاضلاب روستایی خبر داد و گفت: بسیاری از لوله‌های آب روستایی قدیمی و فرسوده است که نیاز به تعویض و تعمیر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی