English

استاندار لرستان در نشست با دبیران احزاب سیاسی استان:

احزاب لرستان از افراط سیاسی جلوگیری کنند

استاندار لرستان در تشست مشترک با دبیران احزاب سیاسی استان، گفت: مهمترین عامل بازدارنده در رشد ناهماهنگ سیاسی، خانه احزاب است.

احزاب لرستان از افراط سیاسی جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، سید موسی خادمی در نشست دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی، خانه احزاب استان را هفتمین خانه احزاب در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم این فعالیت سیاسی کشور پایه گذار و توسعه‌دهنده سایر فعالیت‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های سیاسی باید در خدمت سایر فعالیت‌ها قرار گیرد، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در سایر حوزه‌ها نیز رتبه‌های خوبی کسب کنیم و این حرکت، آغازی برای حرکت‌های بزرگ‌تر در استان باشد.

خادمی، جمهوری اسلامی ایران را نمونه‎ای موفق و بارز از نظام‎های مردم‎سالار دینی در جهان عنوان کرد و افزود: در حوزه احزاب موفقیت کمتری داشته‌ایم و باید گفت که نتوانسته‌ایم به شکلی مطلوب این ساز و کار را با خرده نظام‎ها و خرده فرهنگ‎ها هماهنگ کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم‌سالاری بدون دموکراسی و احزاب سیاسی تقریباً بی‌معنا است، اضافه کرد: احزاب و دموکراسی همراه و همزاد هم هستند؛ اگرچه این دو مقوله، مفاهیمی وارداتی بوده و بومی کشور ما نیستند اما نتیجه تجارب طولانی بشر و برخی کشورها محسوب می‎شوند. به لحاظ مفهومی مردم‌سالاری را قبول داریم اما در مجموع وارداتی که ناقص وارد کشور شود مشکل ایجاد می‌کند.

به گفته وی، نظام‌های دموکراسی که هم اکنون تعریف‌ شده‌اند ابزار، مقدمات و لوازمی به همراه دارند و ازجمله این ابزار و لوازم می‌توان به مطبوعات آزاد و احزاب سیاسی فعال و ریشه‌دار اشاره کرد؛ بنابراین باید دموکراسی و فعالیت احزاب در کشور به‌گونه‌ای که  بر اساس سنت، فرهنگ و آداب کشورمان باشد بومی شود. بدین معنا که محتوا از خودمان باشد و شکل را از دیگران بگیریم.

خادمی با اشاره به‌ ضرورت توسعه در ابعاد مختلف کشور و استان بیان داشت: تقدم هر توسعه بر توسعه دیگر منحرف‌کننده است چراکه همه توسعه‌ها از هم جدا نیستند و تعریف تک ‌بعدی ندارند، گاها برخی از فعالیت‌های سیاسی شبه سیاسی می‌شوند و این در حالیست که باید در این حوزه متوازن حرکت کرد چراکه اگر نبض فعالیت‌های سیاسی تند بزند همه بخش‌ها دچار مشکل می‌شوند.

وی نتیجه رشد ناهماهنگ را ظهور توسعه کاریکاتوری دانست و گفت: در این مدل یک بعد از قضیه، ابعاد وسیع‎تر سایر عناصر دیگر را از آن خود می‎کند. وظیفه همه ما جلوگیری از رشد کاریکاتوری توسعه در کشور است اما خانه احزاب در این مقوله نقشی کلیدی و تعیین کننده دارد چرا که جلوگیری از زیاده‎روی‎های سیاسی از کارکردهای خانه احزاب بوده و مهمترین عامل بازدارنده در بحث رشد ناهماهنگ سیاسی است.

استاندار لرستان با اشاره به‌ ضرورت توجه به توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استان تصریح کرد: متأسفانه امروزه شاهد رشد کاریکاتوری سیاست نسبت به همه حوزه‌ها هستیم که این امر به‌هیچ‌عنوان مطلوب نیست، همه احزاب باید تعمیق دهنده فعالیت‌های حزبی و سیاسی باشند و جلوی زیاده‌روی و افراط را بگیرند تا به توسعه استان ضربه وارد نکند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه