English

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان خبر داد؛

شناسایی عاملان هتک حیثیت در شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی 7 تن از عاملان هتک حیثیت شهروندان گیلانی در شبکه های اجتماعی موبایلی، خبر داد.

شناسایی عاملان هتک حیثیت در شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و تالش به دادخواهی تعدادی از شهروندان، مبنی بر هتک حیثیت آنان در شبکه های اجتماعی موبایلی فضای مجازی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با پی‌جویی فنی و پلیسی، عاملان هتک حیثیت شهروندان گیلانی در شبکه های اجتماعی موبایلی شناسایی شدند، تصریح کرد: متهمان که دو مرد 30 ساله و پنج مرد 21، 29 ، 31، 40، 60 ساله، اهل و ساکن رشت و تالش بودند، دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه مرتکبان چنین جرایمی در فضای مجازی با نشانه رفتن آبروی افراد دست به رفتار غیر اخلاقی می زنند، اظهار داشت: پلیس فتا با بهره جستن از توان فنی و مهندسی کارآگاهان و کارشناسان خبره خود، هوشمندانه، قانونی و قاطع نسبت به شناسایی هنجارشکنان حوزه فضای مجازی و تحویل آنها به مراجع قضایی اقدام می کند.

سرهنگ محمدخانی با تاکید بر اینکه فن آوری اطلاعات و ارتباطات ابزار بسیار مفیدی است اما چگونگی استفاده صحیح از این فن آوری هنوز به خوبی در بین کاربران نهادینه نشده خاطرنشان کرد: کاربران ضمن جدی گرفتن محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی، آداب معاشرت مجازی را رعایت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir یا شماره 2182340 گزارش کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای با انگیزه غیر اخلاقی، مبادرت به هتک حیثیت دیگران در فضای مجازی می کنند، تصریح کرد: مطابق ماده 18 از فصل پنجم – هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قانون جرائم رایانه‌ای، مرتکبین این قبیل از جرایم، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی