English

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان خبر داد؛

زندان‌های استان اصفهان در حوزه اصلاح و تربیت در جایگاه نخست کشور است

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: زندان‌های استان اصفهان در حوزه اصلاح و تربیت در جایگاه نخست کشوری قرار دارند.

زندان‌های استان اصفهان در حوزه اصلاح و تربیت در جایگاه نخست کشور است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، اسدالله گرجی‌زاده در آیین تودیع و معارفه رئیس زندان شهرضا با بیان اینکه ایران جزء 8 کشور نخست دنیا و 4 کشور نخست آسیا در زمینه آمار زندان‌ها است، اظهار داشت: 70 درصد از زندانیان برای نخستین بار وارد زندان شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه تلاش‌های انجام شده در کشور برای کاهش جمعیت کیفری و زندانیان بوده است، افزود: هر اندازه آمار زندانیان و جمیعت کیفری بیشتر کاهش یابد ارتقاء و تشویق مدیران حوزه قضایی بیشتر می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه زندانیان بعد از خروج از زندان معضلاتی همچون مشکلات اقتصادی و اشتغال دارند، گفت: 30 درصد از آمار زندانیان مربوط به کسانی است که دوباره به محیط زندان بازگشته‌اند اما به زندانیانی که کمک شده بود دیگر به زندان بازنگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌هایی که در زندان ارائه می‌شود باید بستری برای ارائه و اشتغال فرد در جامعه داشته باشد، تأکید کرد: دغدغه مسؤولان قضایی کشور کاستن از جمعیت کیفری است.

گرجی‌زاده با بیان اینکه زندان‌های استان اصفهان در حوزه اصلاح و تربیت در جایگاه نخست کشوری قرار دارند، بیان داشت: امسال در این زمینه لوح سپاس مقام ارشد قوه قضاییه به مسؤولان زندان استان تعلق گرفت.

وی با اشاره به آماری از زندانیان استان، گفت: 75 درصد از زندانیان در رده سنی 24 تا 45 سال هستند که این افراد در سن کار و تولید و اشتغال هستند به همین دلیل باید تدابیر جدی برای کاهش جمعیت کیفری اتخاذ شود.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه 58 درصد از زندانیان استان متأهل و 15 درصد با محکومیت‌های مالی وارد زندان شده‌اند، اذعان کرد: محکومان مالی به نسبت سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان امسال 8 میلیارد تومان جمع‌آوری شد که با این مبلغ 680 نفر از محکومان جرائم مالی غیر عمد آزاد شدند، تأکید کرد: 3 هزار نفر از خانواده‌های زندانیان در استان تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده‌ زندانیان هستند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان اظهار کرد: 580 خانوار زندانیان استان تحت پوشش کمیته امداد و 260 نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه