English

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان؛

از ظرفیت ائمه جمعه لرستان برای ارتقا شاخص‌های تعلیمی و تربیتی بهره‌ می‌بریم

خدانظر دریکوند در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش لرستان، گفت: اگر اوقات فراغت دانش‌آموزان با برنامه‌های سالم، مفرح و آموزنده سپری شود، زمینه بسیاری از کجروی‌های اجتماعی از بین خواهد رفت.

از ظرفیت ائمه جمعه لرستان برای ارتقا شاخص‌های تعلیمی و تربیتی بهره‌ می‌بریم

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، خدانظر دریکوند در این نشست که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مرکز آموزشی رفاهی معلم شهرستان خرم آباد برگزار شد، گفت: لرستان استعدادها و سرمایه‌های اجتماعی  بسیار خوبی  برای توسعه دارد و اگر اعتبارات و منابع مالی در کنار این استعدادها و سرمایه‌ها وجود داشته باشد می‌تواند بسترمناسب را برای توسعه و پیشرفت فراهم کند.  

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تاکید کرد: به دلیل نبود زیر ساخت‌های مناسب در استان به شدت وابسته به اعتبارات ملی هستیم و اگر اعتبارات و منابع تامین نشود ، استان با چالش های مختلفی روبرو خواهد شد.

وی به ذکر آماری از وضعیت آموزش و پرورش لرستان از نظر فضاهای آموزشی ، منابع انسانی و امکانات فرهنگی ، هنری و ورزشی پرداخت و گفت: آموزش و پرورش لرستان 320هزار دانش آموز در قالب چهار هزارو 207آموزشگاه  و بالغ بر 14هزار کلاس درس دارد.

دریکوند آماری از حوزه معاونت پرورشی هم ارائه داد و تصریح کرد: یک هزارو 560مربی و معاون پرورشی ، 764روحانی ،422مشاور ، یک هزارو 450نمازخانه در مدارس وجود داردو 15دارالقرآن و 30کانون فرهنگی تربیتی  هم در استان وجود دارد که به دانش آموزان آموزش می دهند.

وی به مفروش کردن نمازخانه‌های مدارس هم اشاره کرد و افزود:  در سال گذشته بیش از 11هزار متر مربع از نمازخانه های مدارس مفروش شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به ارتقای 5پله‌ای استان از نظر میانگین نمرات نهایی دانش آموزان، کسب رتبه نخست جشنواره شهید رجایی، کاهش شکایات مردمی، افزایش 45درصدی درآمدهای اختصاصی و انجام مطلوب پروژه مهر اشاره کرد و افزود: ما به دنبال تغییر رفتار دانش آموزان هستیم و برای تغییر رفتار آنها باید نگرش آنها را متحول کنیم . دریکوند به 2عامل مهم در کجروی های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: اگر دانش آموزان احساس تعلق خاطر نسبت به اطرافیان و خانواده خود داشته باشند؛ کمتر به سمت انحرافات و آسیب های اجتماعی گرایش پیدا می کنند.

وی داشتن باورها و اعتقادات درونی را عامل مهم  دیگری در کاهش کجروی‌های اجتماعی عنوان و تاکید کرد:  اگر اوقات فراغت دانش‌آموزان با برنامه‌های مفید و اثر بخش سپری شود، فرصت چندانی برای ارتکاب انحرافات اجتماعی باقی نمی‌ماند .

دریکوند در پایان به تعامل مثبت و سازنده آموزش و پرورش لرستان با ائمه جمعه و جماعات، نهادهای فرهنگی و انقلابی اشاره کرد و افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا از این ظرفیت‌ها برای ارتقای شاخص‌های تعلیم و تربیت هوشمندانه استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه