English

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

وجود ۲۵۰۰ کودک زیر ۵ سال دارای سوء تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۵ سال دارای سوءتغذیه در استان وجود دارد.

وجود 2500 کودک زیر 5 سال دارای سوء تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، فرید محبی عصر امروز در جمع مدیران کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک دادگستری در محل استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: 8 هزار و 300 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند، و خدمات مختلفی از جمله امکانات اولیه برای ادامه تحصیل به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 2 هزار و 500 کودک زیر 5 سال دارای سوء تغذیه در استان وجود دارد، عنوان کرد: 10 درصد از این کودکان تحت حمایت کمیته امداد هستند و مابقی از سوی خیرین مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سبد کالا به صورت ماهانه بین این افراد توزیع می‌شود و ماهانه به هر خانواده این کودکان مبلغ 730 هزار ریال پرداخت و  در مناطق محروم استان یک میلیون و 200 هزار ریال سبد کالا پرداخت می‌شود.

محبی با بیان اینکه 43 مادر باردار و شیرده دارای سوء تغذیه زیر پوشش کمیته امداد استان است که ماهانه به هر کدام از این افراد 106 هزار تومان سبد کالا داده می‌شود، بیان کرد: تعداد 5 مجتمع شبانه روزی در راستای خدمات دهی به دانش آموزان روستایی وجود دارد که تعداد 312 دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند.

وی تاکید کرد: 4 هزار کودک یتیم زیر 18 سال تحت پوشش کمیته امداد هستند که توسط 6 هزار حامی مورد حمایت قرار می‌گیرند و سالانه حدود 3 میلیارد تومان خدمات توسط خیرین و حامیان در قالب خدمات نقدی و کالایی به آنها پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه