English

آیت‌الله مکارم شیرازی:

آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند

آیت الله مکارم شیرازی گفت: یک روز، عده ای فکر می کردند می توان با آمریکا مذاکره کرد و دشمنی ها را از بین برد، ولی روز به روز بیشتر مشخص می شود که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و نابودی ما را می خواهند.

آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: آمریکایی ها راحت از عهدنامه های جهانی خارج می شوند و برجام تنها پیمانی نیست که این کشور تهدید به خروج از آن می کند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا و دشمنان ایران بیش از هر زمان دیگری خود را رسوا کرده اند؛ در حالی که همه دنیا می گویند ایران به برجام و روح آن پایبند بوده است، تنها آمریکا در یک طرف ایستاده است و ایران را به نقض برجام متهم می کند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که خارج شدن یک طرفه آمریکایی ها از پیمان های جهانی به چه معناست، ادامه داد: آمریکایی ها تنها به دنبال منافع، آن هم منافع نامشروع خود هستند و عهد و پیمان برای آنان معنایی ندارد.

وی با اشاره به این که آمریکایی ها به قوانین نهادهای سازمان ملل که خودشان ایجاد کرده اند نیز پایبند نیستند، افزود: آمریکا یک روز از پیمان جهانی مربوط به آب و هوا خارج می شود و یک روز از یونسکو که در سازمان ملل جنبه فرهنگی دارد، تنها به این دلیل که این نهاد به اسرائیل ایراد گرفته است؛ آمریکایی ها می گویند نباید به ما ایراد گرفت که خلاف کرده ایم.

ترامپ با این توجیه که عضویت در توافقنامه آب و هوایی به ضرر اقتصاد ایالات متحده بوده و قادر به دستیابی به اهداف این توافقنامه نیز نخواهد بود، خرداد ماه 1396 به طور رسمی از توافق سال 2015 پاریس درخصوص تغییرات آب و هوایی خارج شد.

آمریکا چهار ماه بعد یعنی در مهرماه 1396 بهانه حمایت از رژیم صهیونیستی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) عضویت در این سازمان را ترک کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: آمریکایی ها از یک طرف می گویند از برجام خارج می شویم و از طرف دیگر به کره شمالی می گوید بیایید با هم مذاکره کنیم و پیمان ببندیم.

وی افزود: وقتی شما قابل اعتماد نیستید معلوم است که آن ها جواب منفی می دهند، چطور می توان با کشوری که همه چارچوب ها را کنار می زند و آن ها را می شکند، مذاکره کرد و پیمان بست.

وی بیان کرد: یک روز، عده ای فکر می کردند می توان با آمریکا مذاکره کرد و دشمنی ها را از بین برد، ولی روز به روز بیشتر مشخص می شود که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و نابودی ما را می خواهند.

این مرجع تقلید گفت: در این شرایط، بیش از همه چیز انسجام ملت ما می تواند در دهان دشمنان بزند و آنان را مایوس کند و این انسجام به لطف الهی پیروزی های پی در پی به دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه