English

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری های آمیزشی افراد زیر ۲۰ سال

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری‌های آمیزشی از دیگر مشکلات است که قربانیان آن افراد زیر ۲۰ سال هستند.

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری های آمیزشی افراد زیر ۲۰ سال

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، کامران باقری لنکرانی رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز در ششمین سمینار سلامت زنان در شیراز اظهار داشت: افزایش روند طلاق در کشور و کاهش خواهندگی برای ازدواج از مشکلات موجود بانوان در کلان شهرها است.

وی با بیان اینکه امروز در خصوص سقط جنین غیرقانونی با واقعیت تلخی در عرصه سلامت باروری مواجه هستیم تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده ۲۰۰ هزار نفر در سال نسبت به سقط جنین غیرقانونی و قانونی اقدام می‌کنند که البته در مباحث قانونی نیز باید دقت بیشتری شود.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری‌های آمیزشی از دیگر مشکلات است که قربانیان آن افراد زیر ۲۰ سال هستند.

باقری لنکرانی با بیان اینکه خانواده‌ها نسبت به فرزندآوری تردید جدی دارند و تعداد بسیاری از خانواده‌ها در کشور به زیر ۴ نفر و در برخی کلان شهرها به زیر ۲ نفر رسیده، یعنی خانواده‌های تک‌نفره روبه افزایش است خاطرنشان کرد: هنوز کشور جوانی هستیم که بیش از ۳۰ درصد افراد زیر ۳۰ سال هستند و فرهنگ دینی در کشور ما نهادینه است که البته در این زمینه به خوبی عمل نکردیم.

وی با اظهار اینکه با بیان اینکه در کشور نکات مثبتی نیز در سلامت باروری وجود دارد و از معدود کشورهایی هستیم که برنامه آمیزشی تحت عنوان سلامت باروری داشتیم که از اجرای آن ۱۲ سال می‌گذرد، تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که در سلامت خانواده تاثیر دارد وضعیت اقتصادی است که باید به این مهم نیز توجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه