English

با حضور استاندار هرمزگان؛

مجموعه آزمایشگاهی و کارگاهی مهندسی شیمی دانشگاه هرمزگان افتتاح شد

با حضور استاندار هرمزگان، مجموعه آزمایشگاهی و کارگاهی مهندسی شیمی، مکانیک و عمران دانشگاه هرمزگان افتتاح شد.

مجموعه آزمایشگاهی و کارگاهی مهندسی شیمی دانشگاه هرمزگان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، فریدون همتی در آئین بهره‌برداری از این مجموعه این اقدام را گامی در راستای تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه دانست و اظهار داشت: استان هرمزگان نیازمند نیروهای متخصص و کارآزموده است که این مجموعه آزمایشگاهی می‌تواند کمک خوبی به این امر داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت برنامه جامعی برای توسعه سواحل مکران به خصوص در شهرستان جاسک دارد، افزود: قرار است یک پایانه نفتی بزرگ در سواحل مکران در شهرستان جاسک در شرق هرمزگان احداث شود که این مجموعه شامل دو پالایشگاه و سه پتروشیمی است و مجموعه عظیمی محسوب می‌شود که این منطقه را به یک قطب مهم نفتی تبدیل می‌کند.

همتی بیان داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت نفت و گاز در جزیره قشم نیز در حال پیگیری است و منطقه ویژه پارسیان در غرب هرمزگان نیز قرار است به یک قطب پتروشیمی و نفت و گاز تبدیل شود.

مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: تمامی این صنایع و ظرفیت‌های مهمی که قرار است در استان ایجاد شود به نیروی انسانی متخصص نیازمند است و باید در جهت تربیت و آموزش نیروهای بومی و ماندگار هرمزگان جهت اشتغال در این مجموعه‌ها تلاش کنیم.

مجموعه آزمایشگاهی و کارگاهی مهندسی شیمی، مکانیک و عمران دانشگاه هرمزگان طی مدت شش ماه و با اعتبار 10 میلیارد ریال و با همکاری و مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس در دانشگاه هرمزگان احداث شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی