English

استاندار هرمزگان:

باید نقش ملی هرمزگان در تخصیص بودجه دیده شود

استاندار هرمزگان گفت: در زمان بودجه‌ریزی باید به نقش مهم ملی هرمزگان توجه شود تا اعتبارات بهتری به این استان تخصیص یابد و انتظار داریم مجلس شورای اسلامی تصمیمات کارگشایی برای هرمزگان اتخاذ کند.

باید نقش ملی هرمزگان در تخصیص بودجه دیده شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست با فعالان اقتصادی استان هرمزگان که با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور از نقش و جایگاه مهمی در اقتصاد ایران برخوردار است، اظهار داشت: هرمزگان نقش تاثیرگذاری در بودجه کشور دارد و بیش از 54 درصد صادرات و واردات کشور از طریق بنادر شهید رجایی و شهید باهنر در هرمزگان صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: 18 صنعت بزرگ از جمله فولاد، آلومینیوم، نفت و گاز، دو منطقه آزاد کیش و قشم و 14 جزیره با ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و گردشگری در هرمزگان وجود دارد.

استاندار هرمزگان به ظرفیت‌های دریایی و شیلاتی این استان اشاره کرد و افزود: تنها در بخش پرورش میگو، ظرفیت ایجاد 50 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در این استان وجود دارد که اگر محقق شود می‌توان سالانه از این طریق یک میلیارد دلار صادرات داشت.

همتی تصریح کرد: محصولات شیلاتی، کشاورزی و دریایی بسیاری در این استان تولید می‌شود و در بخش حمل و نقل نیز روزانه سه هزار کامیون در استان بارگیری و تردد می‌کنند.

واحدهای اقتصادی فعال در هرمزگان باید مالیات پرداخت کنند

وی به برخی مشکلات و چالش‌های واحدهای بزرگ صنعتی و اقتصادی در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: تعدادی از واحدهای بزرگ اقتصادی در هرمزگان وجود دارند که دفاتر آنها در استان‌های تهران، فارس و بوشهر مستقر است و این واحدها مالیات خود را در هرمزگان پرداخت نمی‌کنند در حالی که آلودگی و چالش‌های زیست محیطی و اجتماعی و کارگری این واحدها برای هرمزگان است و این صنایع از زیرساخت‌های هرمزگان استفاده و آنها را مستهلک می‌کنند که نیاز است شرایطی فراهم شود تا این واحدها مالیات خود را در هرمزگان پرداخت کنند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در زمان بودجه‌ریزی باید به نقش مهم ملی هرمزگان توجه شود تا اعتبارات بهتری به این استان تخصیص یابد و انتظار داریم مجلس شورای اسلامی تصمیمات کارگشایی برای هرمزگان اتخاذ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه