English

گزارشی از وضعیت شهر دهدشت:

شهری پر از زباله و مدیرانی که بی‌تفاوت هستند

شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به دلیل کم توجهی مسوولان وضعیت مناسبی به لحاظ زیبایی و بهداشت ندارد.

شهری پر از زباله و مدیرانی که بی‌تفاوت هستند

به گزارش خبرگزاری موج از دهدشت، هویت شهر با همه موضوعات آن از جمله؛ اهل شهر، اعتقادات و الگوهای زندگی مردمان آن، فرهنگ و نوع زیست شهروندان با هم مرتبط و شهر ایده‌آل مستلزم یکپارچگی همه اجزای آن است.

زباله (3)

اما قصه مرکز شهرستان کهگیلویه کمی متفاوت است در این شهر یکپارچگی مشاهده نمی‌شود، بطوریکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید خود از شهر دهدشت می‌گوید؛ من جنب و جوشی در شهر دهدشت ندیدم و این شهر هویت و ظرف زندگی شما و فرزندان شماست، بنابر این باید تلاش و جدیت بیشتری در کارها از خودمان نشان دهیم.

احمدی ادامه داد: همه مشکلات به پول ربط ندارد، آیا اینکه درب مغازه‌ای تمیز نمی‌شود و شهرداری برنامه‌ای را برای زیبا سازی شهر دهدشت داشته باشد، نیاز به پول هست.

وی افزود: من در این شهر  بی‌توجهی و بی‌تفاوتی‌های مدیران را در خصوص مسائل مختلف شهر و  شهرستان می‌بینم.

بنا بر گزارش خبرنگار موج، دهدشت شهری با آب‌های گندیده در جدول‌ها و چهار راه‌های مملو از زباله و مردمی محروم که تاکنون چهره امکانات رفاهی و خدماتی را به چشم ندیده‌اند.

تصاویری که می‌بینید نقاط دورافتاده و دور از شهر نیست، بلکه چهار راه‌های اصلی، خیابان‌های پرتردد، سوپر مارکت‌ها و منازل مسکونی شهر دهدشت است!

یکی از این خیابان‌ها، خیابان رواق است که جدول‌های جلوی منازل مسکونی مملو از زباله‌ و آب‌های گندیده می‌باشد، که مردم محله را کلافه کرده است.

زباله (2)

ساکنان نگران سلامت خود و فرزندانشان هستند، و می‌گویند که بیماری کودکان و سالمندانشان از همین میکروب‌ و ویروس‌های زباله‌ و آب‌های گندیده در جلوی خانه‌هایشان است. «بعضی وقت‌ها آن‌قدر بوی زباله‌ غیرقابل‌تحمل می‌شود، که خود مجبور به جمع‌آوری زباله‎ها و انتقال آن به بیرون از مناطق شهر هستیم.»

همچنین چهارراه بیمارستان که یکی از مکان‌های پرتردد شهر دهدشت است، سر چهار راه و جدول‌های جلوی سوپر مارکت‌ها، مرغ و ماهی فروشان، آش و حلیم فروشی مملو از زباله و بوی آب گندیده حاصل از آن‌ها است.

یکی از مغازه‌دارها که مشغول تمیز کردن جلوی درب مغازه‌ خود بود به خبرنگار ما گفت: هرروز مجبور به تمیز کردن جلوی درب مغازه خود هستم، ولی بازهم آب‌های گندیده زباله‌ها را از بالای جدول سرازیر کرده، گویا شهرداری در این شهر تعطیل است.

حال از شهردار جدید تقاضا داریم، پیش از هر اقدامی سر چهارراه‌ها، محل‌های پرتردد و سوپرمارکت‌ها سطل‌های بزرگ فلزی نصب کند، تا با نظارت و جمع‌آوری زباله‌ها به زیبایی شهر و سلامت مردم دهدشت کمکی شود.

به‌راستی می دانیم که شهر دهدشت آن‌قدر وسیع نیست که ۹۰ کارگر شهرداری نتوانند، زباله‌های شهر را جمع‌آوری کنند. بنا بر این می‌طلبد که شهرداری با کارگران خود تعامل داشته، تا آنها برای پاکی و سلامت شهر رغبت داشته باشند.

زباله (1)

-------------------------------

گزارش از فاطمه خطیبی

------------------------------

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه