English

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خبر داد:

آغاز غربالگری سلامتی و تندرستی رایگان عموم به مدت یک هفته در گیلان/افتتاح پایگاه قهرمانی با حضور استاندار در این هفته

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در نشست با اصحاب رسانه از آغاز طرح غربالگری سلامتی و تندرستی رایگان عموم به مدت یک هفته و افتتاح پایگاه قهرمانی با حضور استاندار درگیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی خبر داد.

آغاز غربالگری سلامتی و تندرستی رایگان عموم به مدت یک هفته در گیلان/افتتاح پایگاه قهرمانی با حضور استاندار در این هفته

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مسعود رهنما امروز در نشست با اصحاب رسانه در رشت با بیان اینکه کار و جنس خبرنگاری را می شناسم، اظهار کرد: اخبار حوزه ورزش کشور از حالت سنتی به پیشرفته تبدیل‌شده اما به نقش توسعه و فرهنگ اطلاع‌رسانی آن به‌خوبی پرداخته نشده است.

 وی با تاکید بر اینکه  حق ورزش در برنامه های کلان کشور باید بیشتر دیده شود افزود: ما از رسانه ها خواستار اطلاع رسانی بیشتر و فرهنگ سازی بحث ورزش در جامع هستیم.

رهنما، ورزش را یکی از عوامل اصلی بازدارنده انواع آسیبهای اجتماعی دانست که باید بیشتر قدر نهاده شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز ورزش ما مانند کودکی است که بزرگ شده ولی عده ای میخواهند هنوز آن را در گهواره نگه دارند.

رهنما با اشاره به مصوبه ۲۷ صدم درصد مجلس در خصوص ورزش و جوانان افزود: سیاست‌گذاری مجلس در خصوص ورزش و تربیت‌بدنی در حد ورزش نیست و نیازمند توجه بیشتری هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اعلام اینکه گیلان جز استان‌های تیپ یک در نظام رتبه‌بندی ورزشی کشور است، بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری گیلان رتبه ۷ کشور را در شاخص رتبه‌بندی وزارت ورزش و جوانان استان‌ها را کسب کرده است.

وی بابیان اینکه رتبه گیلان در سال ۹۲ در ردیف ۱۷ کشوری بود، بیان کرد : برخی از استان‌ها به دلیل داشتن استعدادهای بالقوه همچون کشتی در مازندران همیشه دارای مدال هستند و در تراز بندی شاخصه‌ها پیش می‌افتند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش افزود: در چند سال اخیر ورزش‌های همچون اسب‌سواری و تنیس روی خاک در گیلان به وجود آمده و به مسائل کیفی و کمی در ورزش توجه شده است.

رهنما بابیان اینکه از تدوین آیین‌نامه ورزشی منتقد هستم، گفت: برای استان گیلان زشت است که از ۵۰ رشته ورزشی المپیک تنها در یک‌رشته مدال المپیک داشته باشد که این مسئله ریشه در تدوین آیین‌نامه ورزشی کشور دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در این نشست از آغاز طرح غربالگری سلامتی و تندرستی رایگان عموم به مدت یک هفته و افتتاح پایگاه قهرمانی با حضور استاندار درگیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی خبر داد.

وی با تشریح برنامه های اداره کل ورزش و جوانان گیلان در هفته تربیت بدنی از حمایت این نهاد از ورزش افرود به دلیل استقبال جوانان اظهار کرد: به دلیل استقبال جوانان ورزش افرود در گیلان توسعه می یابد.

فروش داروهای نیروزا در باشگاه ها ممنوع است

رهنما با تاکید براینکه باشگاه ها باید اماکن امنی برای سلامت افراد جامعه باشند افزود: با باشگاه های متخلف در زمینه فروش مواد و داروهای نیروزا برخورد و در صورت ادامه تخلف پلمپ می شوند.

وی همچنین یاد آور شد: تاکنون دو خانه ورزش روستایی در استان افتتاح شده و تا پایان سال 13 خانه دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

ارائه مشاوره های ازدواج در گیلان رایگان می شود

هاشم اسماعیلی، معاون فرهنگی ورزش و جوانان گیلان نیز در این جلسه  از ایجاد مراکز مشاوره رایگان ازدواج برای مهارت آموزی زوجین پیش از ازدواج خبر داد و گفت: اغلب طلاق  طبق بررسی ها طی سال های اخیر در سه سال زندگی مشترک رخ می دهد.

وی با بیان اینکه اغلب زوجین دلیل جدایی خود را ناآشنایی با مهارت های زندگی مشترک عنوان کرده اند ادامه داد: امید است زوج های جوان با مراجعه به این مراکز مشاوره بتوانند زندگی و پیوند محکمی را در زندگی مشترک خود بکار بندند.

به گفته اسماعیلی تا کنون سه مرکز تخصیی ازدواج در گیلان در ارائه امور مهارتی ازدواج فعالند.

به گزارش موج، گلباران مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری همایش پیاده روی و افتتاح مجموعه های ورزشی در سراسر استان  و .... از مهمترین برنامه های این هفته اداره کل ورزش و جوانان گیلان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه