English

در دیدار مدیران کل صنعت و ارشاد اسلامی گیلان مطرح شد؛

انعکاس فرهنگ بومی در صنعت بسته بندی مورد توجه قرار گیرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای ایجاد ذائقه مصرف تولیدات داخلی، به ابزار فرهنگی و اطلاع رسانی نیازمندیم گفت: انعکاس فرهنگ بومی در صنعت بسته بندی مورد توجه قرار گیرد.

انعکاس فرهنگ بومی در صنعت بسته بندی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، فرهاد دلق پوش، در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وتعدادی از مدیران و همکاران آن مجموعه، اظهار داشت: در مقوله فرهنگی، استان گیلان نسبت به سایر استانها سرآمد است و این سازمان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مشترک و در قالب یک تفاهم نامه منسجم، برنامه ریزی و تلاش خواهد کرد فرهنگ بومی گیلان در بسته بندی تولیدات صنعتی و محصولات کارخانجات استان مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ بومی استان، افزود: فرهنگ بومی هر استان می تواند به مثابه یک برند و شناسنامه محصول عمل نماید و به تولیدات داخلی استان روح و هویت بدهد.

دلق پوش به اتکاء بر ظرفیت های فرهنگ غنی گیلان در جهت جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: با بهره مندی از بنمایه فرهنگی گیلان می توان فضای مناسبی را جهت اطلاع رسانی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد نمود.

وی اذعان کرد: جهت ایجاد مزیت رقابت پذیری محصولات تولیدی استان با برندهای خارجی و ذائقه مصرف تولیدات داخلی به شدت به ابزار فرهنگی و اطلاع رسانی نیازمندیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، با بیان اینکه بستر سازی فرهنگی حتی در گسترش و  توسعه صادرات محصولات بسیار  حائز اهمیت است و تصریح کرد: در گام بعدی اشاعه فرهنگ بومی می تواند محصولات استان را در جهت صادرات به کشورهای منطقه تسریع بخشد و توجه سایر کشورهای حوزه خزر را به محصولات جلب نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به سابقه فعالیتی دکتر دلق پوش در فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علاقمندی و تعامل دوسویه سازمانی ویژه ای جهت حمایت از بخش تولید و تجارت استان برقرار خواهد شد.

فیروز فاضلی از فضای حاصل برای ادامه و تقویت همکاری دو سازمان بسیار استقبال کرد و گفت: آماده هرگونه بستر سازی جهت نشر و گسترش فرهنگ مصرف تولیدات داخلی به ویژه محصولات استان گیلان هستیم.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه