English

استاندار کرمانشاه:

اقتصاد مقاومتی باید به یک فرهنگ عمومی در کرمانشاه تبدیل شود

استاندار کرمانشاه گفت: باید با تمام توان، تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی موضوع اقتصاد مقاومتی در استان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

اقتصاد مقاومتی باید به یک فرهنگ عمومی در کرمانشاه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه اقتصاد مقاومتی استان، تمامی مدیران را به استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی فراخواند.

 وی بابیان اینکه اقدامات صورت در بحث اقتصاد مقاومتی باید در زندگی مردم خودش را نشان دهد و تأثیرگذار در بازار و کسب‌وکار باشد، اظهار داشت: جدا از اقدامات صورت گرفته ازلحاظ کمی باید به کیفی شدن و اثرگذاری هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم توجه کنیم و صحبت‌ها و برنامه‌های فراوانی برای این موضوع بسیار مهم وجود دارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های انجام‌شده در زمان تصدی استانداری خود در استان لرستان خاطرنشان ساخت: استان لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی در سطح کشور به‌عنوان پایلوت قرار گرفت و خوشبختانه اقدامات و برنامه‌های خوبی در این زمینه انجام شد لذا باید به دنبال کارهای اثربخش و تأثیرگذار در زندگی مردم و کسب‌وکار در بازار باشیم تا این مهم خودش را نشان دهد.

وی جلسات اقتصاد مقاومتی را یکی از جلسات بسیار مهم و تأثیرگذار در استان عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا این جلسات اقتصاد مقاومتی را هر هفته یا نهایتاً هر دو هفته یک‌بار در استان برگزار کنیم تا بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود برای پیشبرد هر چه‌بهتر این موضوع بسیار مهم استفاده کنیم.

مقام عالی استان بابیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی در دولت بسیار جدی گرفته‌شده است و دولت نهایت تلاش خود را در این راستا بکار گرفته، خاطرنشان ساخت: هم ریاست محترم جمهوری و هم معاون اول محترم رئیس‌جمهور نیز اقدامات بسیار اثرگذاری در این زمینه‌دارند و اهمیت این جلسات در تهران در حد جلسات هیئت دولت است لذا ما هم در استان کرمانشاه باید این جلسه را مهم‌تر از هر جلسه‌ای بدانیم به‌شرط اینکه برنامه‌ها و اقداماتی انجام دهیم که در زندگی مردم تأثیرگذار باشد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: 24 رویکرد برای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته‌شده که 11 رویکرد آن بر مردمی بودن اقتصاد مقاومتی تأکید دارد لذا باید با تمام توان، تلاش کنیم تا مردم پای‌کار بیایند و این مهم به یک فرهنگ عمومی در استان تبدیل شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری یک اجماع در کشور برای توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه یک اجماع کلی در خصوص اقتصاد مقاومتی در سطح کشور وجود دارد و سران سه قوه و دیگر ارگان‌ها و نهاد در این خصوص اجماع نظر دارند و اگر به تاریخ نظام جمهوری اسلامی نگاه کنیم هیچ سیاستی را نمی‌بینیم که چنین اجماعی در خصوص یک برنامه شکل‌گرفته باشد.

بازوند ادامه داد: کشور باید از این اجماع نهایت استفاده را داشته باشد و این مهم در برنامه ششم توسعه هم لحاظ و موردتوجه قرارگرفته است.

 استاندار کرمانشاه خواستار میدان دادن به طرح‌ها و برنامه‌های دانش‌بنیان در بحث اقتصاد مقاومتی شد و گفت: در خصوص اقتصاد مقاومتی باید توجه ویژه‌ای به برنامه‌های دانش‌بنیان داشته باشیم زیرا این موضوع می‌تواند تحولی در اقتصاد ایجاد کند لذا اگر می‌خواهیم که عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم به یک حرکت جهشی نیاز داریم که این مهم جز با اتکا داشتن به دانش‌بنیان میسر نخواهد شد.

وی تأکید کرد: در بحث درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی باید تأثیرگذاری در تمامی بخش‌ها را حس کنیم و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا درون‌زا بودن این موضوع بسیار مهم شکل بگیرد.

استاندار کرمانشاه همچنین به بحث بیرون زا بودن موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این موضوع هم مهم است اما باید با یک دیپلماسی بتوان از ظرفیت‌های موجود در بازارهای جهانی استفاده کرد که این موضوع بحث خودش را می‌طلبد که در آینده در آن خصوص هم بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مقام عالی استان اظهار داشت: یکی از رویکردهای بسیار مهم در بحث اقتصاد مقاومتی افزایش تولید داخلی است که باید توجهات ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم و باید تلاش کنیم تا استان اقدام به کالاهایی تولید کند تا در بازارهای داخلی و بین‌المللی تأثیرگذار باشد.

وی همچنین خواستار روشن شدن وضعیت واحدهای تحت تملک بانک‌ها شد و گفت: چنین واحدهایی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری است باید هر چه سریع‌تر مشخص شود و این واحدهای راکد که در چرخه تولید می‌توانند تأثیرگذار باشند باید یا توسط خود بانک‌ها راه‌اندازی شوند یا اینکه بانک‌ها این‌گونه طرح‌ها را واگذار کنند زیرا برخی از طرح‌ها هستند که با سرمایه‌گذاری بالا به جهت اینکه در تملک بانک‌ها هستند سالیان سال با رکود مواجه هستند.

وی همچنین گفت: سازمان جهاد کشاورزی در تولیدات و محصولات خود باید اولویت‌بندی داشته باشد و با برنامه‌ریزی و بررسی مشخص کند که اگرچه نوع تولیدات و محصولاتی در استان کشت شود منجر به اثرگذاری در بحث اقتصاد مقاومتی می‌شود.

استاندار کرمانشاه دشمن اصلی اقتصاد مقاومتی را کالاهای قاچاق عنوان کرد و گفت: نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی، کالاهای قاچاق هستند و زمانی که گفته می‌شود مبارزه با فساد شود منظور همین کالاهای قاچاق هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی