English

معاون اتاق تعاون ایران در گرگان گفت

انجام سرشماری تعاونی‌ها به‌زودی در کشور

معاون امور هماهنگی استان‌ها و اتحادیه‌های اتاق تعاون ایران گفت: سرشماری تعاونی‌ها به‌زودی در کشور انجام می‌شود.

انجام سرشماری تعاونی‌ها به‌زودی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، محمد مهدی تیموری صبح امروز در مراسم راه‌اندازی داوری اتاق تعاون گلستان در گرگان اظهار داشت: طرح سرشماری تعاونی‌های فعال کشور از یک ماه آینده آغاز می‌شود و البته این طرح ابتدا در 5 استان به صورت پایلوت آغاز و سپس سراسری می‌شود.

وی تاکید کرد: بیش از 170 هزار تعاونی در کشور وجود دارد که آمار دقیقی از فعالیت آنها نداریم و این سرشماری با هدف شناسایی تعاونی‌های فعال کشور اجرا خواهد شد و اقدامات اولیه انجام شده است.

تیموری تصریح کرد: در حال حاضر در کشور نزدیک به 97 هزار تعاونی فعال داریم و حدود 20 میلیون نفر از مردم هم عضو تعاونی‌ها هستند و این نشان می‌دهد امروز اقتصاد تعاونی در دنیا با اقبال روبه‌رو شده و ما نیز با اعتماد به بخش تعاون می‌توانیم در افزایش تولید و اشتغال نقش آفرین باشیم.

معاون امور هماهنگی استان‌ها و اتحادیه‌های اتاق تعاون ایران اظهار داشت: برای داشتن آمار دقیق از تعاونی‌های فعال کشور در نیمه دوم امسال سرشماری تعاونی‌ها انجام می‌شود و برای آنها براساس این سرشماری پروانه  فعالیت صادر می‌شود.

طرح سرشماری تعاونی‌های فعال کشور

تیموری خاطرنشان کرد: آمار این سرشماری کمک زیادی به ما برای برنامه‌ریزی می‌کند تا بدانیم فعالیت تعاونی‌ها در چه زمینه‌ای، چه میزان تولید و میران صادرات آنها چه میزان است، همچنین با به‌دست آوردن این آمار فرصتی ایجاد می‌شود تا بتوانیم برای تعاونی کشور پروانه فعالیت صادر کنیم بدون اینکه به اصناف و اتحادیه آنها مراجعه کنند.

وی افزود: کوتاه‌ترین و امن‌ترین مسیر نقش تعاونی‌هاست که آحاد مردم درگیر آنها هستند چرا که در این تعاونی‌ها نظارت اعضا بیشتر است و همچنین خسارت و فساد کمتری در تعاونی وجود دارد و از طریق ظرفیت تعاونی‌ها ما به اقتصاد مقاومتی می‌‌رسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه