English

رئیس مرکز داوری اتاق تعاون ایران خبر داد

رسیدگی ۵ هزار پرونده در مراکز داوری کشور

رئیس مرکز داوری اتاق تعاون ایران گفت: در شش ماه گذشته ۵ هزار پرونده در مراکز داوری کشور رسیدگی شد.

رسیدگی ۵ هزار پرونده در مراکز داوری کشور

به گزارش خبرگزاری موج، محمد رنجبر صبح امروز در مراسم آغاز به کار مرکز داوری اتاق‌های  تعاون استان گلستان در گرگان اظهار داشت: در 6 ماه گذشته بیش از 5 هزار پرونده در مراکز داوری رسیدگی شد و 95 درصد آرای صادر شده در اجرایی دادگستری مورد تائید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: پارسال بیش از 13هزار پرونده در مراکز داوری به اختلافات بین تعاونی‌ها رسیدگی و به صدور حکم منجر شده است.

اختلافات بین تعاونی‌ها

رنجبر تصریح کرد: این مراکز که وظیفه حل و فصل دعاوی بین تعاون‌گران و اتحادیه‌ها را بر عهده دارند و هر عضوی که در حیطه درون سازمانی تعاون با مشکل مواجه شود براساس قانون مرکز داوری این اختیار را دارد که به جای دستگاه قضایی رای صادر کند.

رئیس مرکز داوری اتاق تعاونی کشور خاطر نشان کرد: این مرکز 3 هیئت داوری شامل قضات بازنشسته و وکلای دادگستری و کارشناسان تعاون در آن عضو هستند و آرای  صادر شده این مراکز در مرحله بازنگری قرار ندارد و تجدید نظرخواهی هم نمی‌شود یعنی آراء یا ابطال می‌شود یا اینکه به اجرا درمی‌آید.

رئیس مرکز داوری اتاق تعاون ایران افزود: کوتاه کردن زمان داوری و کاهش هزینه‌های مردم از مزیت‌های این مراکز به شمار می‌رود چرا که در صورت شکایت در دادگستری مردم باید مراحل بیشتری از رسیدگی شکایت را طی کنند تا به نتیجه برسند.

رنجبر درباره راه‌اندازی مرکز داوری اتاق تعاون در همه استان‌های کشور تاکید کرد: از اول سال این طرح به حد دنبال شده ودر همه استان‌ها به ترتیب اجرا خواهد شد و استان گلستان جزء استان‌های پیشرو در رسیدگی به پرونده‌های قضایی است خدشه‌ای در احکام صادره نداشته و از این جهت به عنوان الگو در کشور می‌تواند باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی