English

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم:

ترویج روحیه ایثارگری نیاز امروز دانشجویان و دانشگاه ها است

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: آشنایی نسل فرهیخته و آینده ساز جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه به ویژه از سوی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیاز امروز دانشجویان و دانشگاه ها است.

ترویج روحیه ایثارگری نیاز امروز دانشجویان و دانشگاه ها است
به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم در جلسه هم اندیشی مدیران شاهد دانشگاه ها افزود: از این طریق تقویت نشست های آموزشی و فرهنگی در دانشگاه ها ضمن کمک به بنیه علمی دانشجویان می تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با معرفی الگوهای ایثارگری در سطح جامعه اتفاق افتد.

وی ادامه داد: توجه به بحث تقویت مسائل فرهنگی امروز در سنگر دانشگاه ها به ویژه برای فرزندان شاهد و ایثارگر که وارثان این فرهنگ عظیم هستند، موجب احیای فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار سید جواد هاشمی با اشاره به اینکه ارتقای سطح علمی و آموزشی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاهها باید مورد تاکید قرار گیرد،‌ تصریح کرد: پرداختن به مباحث فرهنگی در کنار بحث های آموزشی و علمی تاکید بر حفظ شعائر دینی و دوستی با شهدا و پیوند نسل امروز با نسل دوران دفاع مقدس باید در دانشگاه ها شکل بگیرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی دانشجویان شاهد و ایثارگرحرکت ارزشمند و تاثیر گذار است و می تواند در راستای تعاملات هر چه بیشتر و تحقق اهداف بنیاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رشد علمی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر اثر گذار باشد.

حجت الاسلام ناظمی افزود: در این جلسات مسایل و مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر مورد بررسی قرار می گیرد و بخشی از این مسایل مباحث مالی و شهریه دانشجویان است که از طریق بنیاد و دانشگاه ها در نشست هایی که داریم پیگیری می شودو هدف این است که دانشجویان در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه همه دانشگاه ها نمایندگان ثابت به بنیاد معرفی کنند، ادامه داد: دانشگاه ها با برگزاری نشست های علمی و فرهنگی به تقویت روحیه دانشجویان شاهد و ایثارگر همت گماشته، ‌این نشست ها برای تقویت بنیه علمی و فرهنگی این دانشجویان اثر گذار است.

هم اکنون 2900 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قم مشغول تحصیل هستند. در این جلسه حکم حجت الاسلام جعفری تبار به عنوان دبیر ستاد شاهد استان قم از سوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی