English

نایب رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس:

محصولات دریایی هرمزگان برای دنیا قابل قبول است

نایب رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه محصولات دریایی استان هرمزگان برای دنیا قابل قبول است، بیان داشت: میگو ایران کاملا ارگانیک است و طعم بسیار خوب و مطبوعی دارد.

محصولات دریایی هرمزگان برای دنیا قابل قبول است

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد بازرگان پیش از ظهر امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: روند واگذاری امور به بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید سرعت بیشتری به خود گرفته است و تشکل‌های بسیار قوی و در قالبی منسجم فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود:  همکاری بین دولت و بخش خصوصی عامل مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی و بخش خصوصی به عنوان موتور محرک برای بخش دولتی به حساب می‌آید.

بازرگان ادامه داد: پویایی و اقتصاد یک جامعه زمانی به رشد و اوج خود می‌رسد که بتواند در کنار توسعه، اشتغالزایی بالایی به دنباال داشته باشد و به عقیده ما معنای حقیقی بخش خصوصی اشتغالزایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث آبزی‌پروری در استان، افزود: استان هرمزگان تنها استانی که به دلیل شرایط خوب آب وهوایی دو بار در سال پرورش میگو دارد.

بازرگان با بیان اینکه محصولات دریایی استان هرمزگان برای دنیا قابل قبول است، بیان داشت: میگو ایران کاملا ارگانیک است و طعم بسیار خوب و مطبوعی دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس اضافه کرد: درخواست برای میگو هرمزگان از جانب کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار بالاست  و متاسفانه تناژ تولید و پرورش میگو در استان کم است و با میزان درخواستی همخوانی ندارد.

بازرگان با بیان اینکه بالاترین سطح اشتغالزایی را شیلات به خود اختصاص داده است، افزود: ما در حال حاضر در بحث واگذاری زمین به پرورش میگو مشکلات عدیده‌ای داریم که با حل شدن این مشکلات استان هرمزگان می‌تواند سالانه 200 هزار تن میگو به کشورهای اروپایی صادر کند و ارز آوری خوبی برای استان و کشورمان به دنبال داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه