English

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

رشد ۲۶ درصدی همسرآزاری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از رشد 26 درصدی همسرآزاری در این استان خبر داد.

رشد 26 درصدی همسرآزاری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، کامروز امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمارهای 6 ماهه امسال پزشکی قانونی در استان کهگیلویه و بویراحمد و مقایسه آن با 6 ماهه سال گذشته اظهار کرد: در حوزه معاینات بالینی که خود چند دسته است در شش ماهه اول امسال تعداد 12 هزار و 445 نفر به ما مراجعه داشته‌اند که نسبت به سال گذشته که این تعداد 13 هزار و 682 نفر بوده شاهد کاهش بوده‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در ادامه گفت: در معاینات اجساد که ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی بوده تعداد 284 جسد مورد بررسی قرار گرفته که این تعداد در سال قبل 244 مورد بوده و با افزایش 16.4 درصدی روبرو بوده‌ایم.

امینی به فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در استان اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه امسال تعداد 91 مورد داشته‌ایم.

وی گفت: این تعداد در سال قبل 92 نفر بوده است و همچنین در تصادفات جرحی در سال گذشته وضعیت خوبی در کشور نداشتیم که رتبه چهارم از آن ما بود و در 6 ماهه امسال این تعداد دو هزار و 802 مورد بوده که در سال قبل این تعداد دو هزار و 311 مورد بود که افزایش 21.24 درصدی را نشان می‌دهد.

این مسوول در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: افرادی که با ادعای نزاع و از طریق مراجع قضایی به ما مراجعه کرده‌اند در شش ماهه اول امسال سه هزار و 157 نفر بوده که سال گذشته این تعداد سه هزار و 103 نفر بوده و رشد 1.8 درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در پرونده همسرآزاری 396 پرونده در 6 ماهه اول امسال داشته‌ایم که سال قبل این تعداد 314 پرونده بوده و رشد 26 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در بخش دیگری از آمار ارائه شده افزود: مصدومین حوادث کار در شش ماهه اول امسال 249 پرونده داشته‌ایم که در سال قبل این میزان 192 پرونده بوده که 30 درصد افزایش داشته‌ایم.

امینی اظهار کرد: فوتی‌های حوادث کار در شش ماهه اول امسال تعداد 4 نفر بود که در سال گذشته نیز همین آمار را داشتیم.

وی به موارد سقط جنین در استان هم اشاره‌ای کرد و گفت: طی چندین سال گذشته نسبت به جمعیت در کشور مقام اول را داشتیم که در شش ماهه اول امسال تعداد 50 پرونده داشتیم و پارسال این تعداد 53 پرونده در مدت مشابه بود.

امینی به غرق شدگی‌ هم اشاره کرد و گفت: در این مورد در سال گذشته رتبه ششم کشور را داشتیم که امسال این تعداد تاکنون 6 نفر بوده و در سال گذشته 11 نفر در مدت مشابه بود که کاهش‌ قابل توجه است.

وی بیان کرد: در بحث قصور پزشکی هم امسال 20 پرونده طی شش ماهه اول داشتیم که 13 پرونده منجر به محکومیت و 7 پرونده برائت داشتیم و سال گذشته این رابطه معکوس بود که 21 پرونده داشتیم و 6 پرونده به محکومیت منجر شد و مابقی تبرئه شدند و بیشتر در حوزه زنان و زایمان بود و بعد پزشکان عمومی بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه