English

نماینده ولی‌فقیه لرستان و امام جمعه خرم‌آباد:

لرستان میزبان ائمه‌جمعه ۵ استان کشور خواهد بود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: گردهمایی ائمه جمعه 5 استان کشور، 25 و 26 مهرماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

لرستان میزبان ائمه‌جمعه 5 استان کشور خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی گفت: گردهمایی ائمه جمعه 5 استان کشور روزهای 25 و 26 مهرماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: این گردهمایی با حضور حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان برگزار خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه این گردهمایی با مبانی تحکیم خانواده اسلامی برگزار می‌شود، عنوان کرد: خانواده اساس شکل‌گیری جامعه است و در صورت تحکیم خانواده، جامعه از استحکام برخوردار می‌شود.

وی بیان کرد: سلامت جامعه درگرو سلامت خانواده است و از آنجا که مقام معظم رهبری تأکید بر مسئله خانواده، آسیب‌ها و خطراتی که امروزه متوجه جامعه است، این گردهمایی با موضوع مبانی تحکیم خانواده در نظر گرفته شد.

میرعمادی بابیان اینکه در این گردهمایی ائمه جمعه موضوعاتی را پیرامون مبانی تحکیم خانواده ارائه می‌دهند گفت: مقالاتی که در این گردهمایی ارائه می‌شود در قالب موضوعاتی مانند تحکیم خانواده و سرمایه اجتماعی آن، فرهنگ‌سازی و تقویت تعاملات اخلاقی، خانواده و مقابله با جنگ نرم دشمن، ارائه الگوی اسلامی خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده و آسیب‌های اجتماعی، نقش نماز جمعه در تحکیم خانواده، ترویج رشد جمعیت و آسیب‌شناسی آن، گفتمان سازی تسهیل ازدواج موفق و آسان، علل فروپاشی خانواده در غرب، تبیین مسئولیت‌ها در خانواده، نقش خانواده در اقتصاد مقاومتی، جایگاه زن در خانواده و خطر پیری و راه‌کارهای ازدیاد جمعیت از دیگر موضوعات پیشنهادی این برنامه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه اکنون آسیب‌های فراوانی متوجه خانواده است، تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج جوانان، کاهش جمعیت و زادوولد در ایران، افزایش طلاق و رفتن جامعه به سمت پیری از جمله خطراتی است که متوجه جامعه امروز ماست.

وی اظهار داشت: پیری جمعیت تبعات فراوانی برای جامعه به دنبال دارد چون طبیعتاً افراد مسن نیازمند مراقبت‌های جسمی و روحی هستند و سایر مشکلاتی که متوجه جامعه می‌شود از سویی دیگر جمعیت عامل اقتدار است و سبب پیشرفت و تعامل جامعه می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی افزود: اگر ما به دنبال اقتصاد قوی هستیم طبیعتاً باید نیروی کار قوی داشته باشیم، نیروی کار قوی هم با جوانان شکل می‌گیرد بنابراین اگر در جامعه نیروی جوان کاهش یابد به‌طور یقین اقتصاد جامعه دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به امر خانواده مدنظر ائمه جمعه کشور است، عنوان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه سرلوحه کار ائمه جمعه قرارگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: نتیجه گردهمایی که در خرم‌آباد برگزار می‌شود برای ائمه جمعه سراسر استان ارسال خواهد شد تا در نمازهای جمعه به‌عنوان یک پایگاه فرهنگ‌سازی مورداستفاده قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی