English

می توانیم با همدلی و همیاری، محرومیت را از چهره روستاها و عشایر بزدایم

در نشستی که به مناسبت روز ملی عشایر و روستا برگزار شد، دهیار روستای دلی‌باریک از بی‌توجهی مسوولان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گلایه کرد.

می توانیم با همدلی و همیاری، محرومیت را از چهره روستاها و عشایر بزدایم

به گزارش خبرگزاری موج از چرام، قبل از ظهر امروز به مناسبت هفته عشایر و روستا جلسه‌ای‌ای با حضور فرماندار چرام، بخشدار مرکزی چرام و دهیاران روستاها و شورای اسلامی در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

افسر دیر بخشدار چرام در این جلسه با بیان اینکه دولت تدبیر وامید برای خدمات بیشتر به روستائیان وعشایر تلاش می‌کند، اظهار کرد: آداب و رسوم عشایر و روستائیان همیشه در تاریخ ایران زبان زد همه بوده است و هیچگاه  با یک‎رنگی، پاکی و مردانگی که در میان مردم روستا و عشایر وجود داشت، حق کسی ضایع نشد، و بزرگانی همچون رئیس علی دلواری، میرزا کوچک خان جنگلی و آریوبرزن از میان آن‌ها پای گرفته است.

به گزارش موج، پاداش فرماندار چرام در این نشست گفت: می توان با همدلی و همیاری، محرومیت را از چهره روستاها و عشایر بزدایم، و این در حالی است که در برخی از روستاها زیرساخت‌های معماری مناسب تر از شهرها است.

 پاداش افزود: اعتبارات در حوزه اشتغال روستاها از اولویت ویژه ای‌ برخوردار است، که با نگاه اجتماعی این اعتبارات را به روستاهای و دهیاران فعال اختصاص خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تلاش استانداران بودجه و اعتبار روستاییان سه برابر ارتقا یافته است، که با مساعدت نماینده کهکیلویه بزرگ ساخت سالن‌های چند منظوره ورزشی و زمین چمن مصنوعی در روستاها احداث شد.

وی با بیان اینکه برای اشتغال روستاییان بودجه و اعتبارات ویژه اختصاص داده می‌شود، افزود: همچنین اعتبارات لازم برای اشتغال روستائیان در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد.

مسوولان کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در غفلت بسر می‌برند

به گزارش موج، دهیار روستای دلی باریک در این نشست نیز گفت: متاسفانه با مراجعه مکرر به وزارت خانه و سازمان جهاد کشاورزی استان، تاکنون کانال آب کشاورزی روستای دلی باریک ساخته نشده است.

وی افزود: وقتی اولویت فعالیت دولت تدبیر کشاورزی است، مسوولان کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در غفلت بسر می‌برند و از اینکه دستورات ما فوق خود را پشت گوش بیندازند، هیج ترسی ندارند.

وی بیان داشت: فلسفی مسوول وقت وزارت کشاورزی در بازدید از کانال آب روستای دلی باریک، دستور اصلاح مشکللات این روستا ظرف چهل روز را داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه