English

عضو مجلس خبرگان رهبری:

حکومت های مسوولیت گریز سبب نسل کشی مسلمانان میانمار هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حکومت های مسوولیت گریز به جای جلوگیری از نسل کشی مسلمانان میانمار، امکانات در اختیار آنان قرار می دهند.

حکومت های  مسوولیت گریز سبب نسل کشی مسلمانان میانمار هستند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله سید هاشمی حسینی بوشهری در کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در بندرعباس با اشاره به اینکه مسوولیت پذیری در پرتو صحیفه سجادیه از بزرگ‌ترین مولفه‌ها اجتماعی است، اظهار کرد: انسان موجودی مختار است افرادی که براساس  وظیفه خود عمل نمی کنند و به زندگی دنیا به عنوان یک زندگی مادی نگاه می کنند از منظر قرآن دچار بحران و غفلت هستند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین معرفت‌ها معرفت خداست اضافه کرد: انسانی که خدا را شناخت، بی‌هوا هر حرفی را به زبان نمی‌آورد.
نماینده بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که خدا را فراموش کرد دچار بحران هویت می‌شود و دیگر نمی‌تواند به خود و جامعه کمک کند.
حسنیی‌بوشهری اضافه کرد: کسانی که دچار بحران هویت بحران هستند، در مسائل روز مانند همین تهاجمات لفظی بیگانگان به کشور به‌جای دفاع از کشور در جبهه آنها قرار می‌گیرند.
وی افزود: مسوولیت‌پذیری در پرتو صحیفه سجادیه از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود کتابی که ما هنوز مسلمانان قدر آن را به خوبی ندانسته‌ایم.
وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه کتابی کامل است، افزود: طنطاوی می گوید که صحیفه سجادیه از کلام مخلوق بالاتر و از کلام خالق پایین تر است که این گفته از طرف طنطاوی که از علمای بزرگ است معانی عمیقی دارد.
حسینی‌بوشهری یادآور شد: امروز کنگره امام سجاد (ع) به یکی از رویدادهای مهم تبدیل شده که علاوه بر ایران در بسیاری از کشورها نیز برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: باید برای دین هزینه کنیم نه اینکه از دین برای دنیای خودمان هزینه کنیم و باطل را بی‌ارزش جلوه دهیم و بیرق حق را برافراشته نگه داریم.
حسینی‌بوشهری تاکید کرد: بسیار مهم است که کسانی را که ملت و کشور و اسامی تاریخی را مورد تحقیر قرار می‌دهند در برابر آنها بایستیم.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه امام سجاد (ع) سفارشات متعددی با پذیرش اشتباه و عذرخواهی در برابر اشتباهات و خطاها دارد، افزود: عذرخواهی از مردم کرامت انسان‌ها را بالا می‌برد و در باب 38 صحیفه سجادیه در این باب مطالب برجسته‌ای وجود دارد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه