English

آیت الله نعیم آبادی در همایش استاندارد:

بی نظارتی دلیل وفور کالای های بی کیفیت در بازار است/ لزوم سرمایه گذاری دولت در حوزه استاندارد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری دولت در حوزه استاندارد گفت: متاسفانه به دلیل بی نظارتی، کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد به وفور در بازار وجود دارد.

بی نظارتی دلیل وفور کالای های بی کیفیت در بازار است/ لزوم سرمایه گذاری دولت در حوزه استاندارد

به گزارش خبرگزاری موج از بندرعباس، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در همایش استاندارد در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس گفت: با شنیدن نام استاندارد، یخچال ارج ورشکسته و آزمایش از رده خارج به ذهن افراد خطور می کند.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل بی نظارتی، به وفور کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد در بازار وجود دارد افزود: برخی، فضای استاندارد را محصولات بازاری می دانند درحالی که این طور نیست، استاندارد همه جا بوده و هست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: 80 سال قبل، راه آهن تهران احداث شده و ساختمان فیزیکی آن تا کنون ذره ای آسیب ندیده است این نمونه بارز رعایت استاندارد در ساخت و ساز است.

آیت الله نعیم آبادی به اهمیت علم اشاره و بیان داشت: مشاغل مهمی نظیر معماری باید مزین به علم و دانش مربوطه باشد کشور سالیانه خسارت های فراوانی به دلیل معماری های غیر استاندارد متحمل می شود، چراکه برخی معماران ناشی که سیمان و ماسه را نمی شناسند به امر مهم ساخت و ساز می پردازند.

لزوم رعایت استاندارد برای بهره مندی از بنیان خانواده و بازار مطمئن

وی ادامه داد: همچنین خسارت های زیادی در حوزه تربیت کودکان متضرر می شویم، چرا که برخی مادران به خوبی کودکان، روحیات و تمایلات کودکی را به خوبی نمی شناسند، گران ترین ماده غذایی و بی نظیر که همان شیر مادر است را از کودکان دریغ می کنند و به جای آن شیرخشک به خورد کودک می دهند، چون نمی دانند که هیچ چیز جایگزین این ماده غذایی به عنوان مهمترین عامل برای تقویت بدن کودک نمی شود.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: در هر میدانی که وارد می شویم علم به عنوان عنصر اصلی مطرح است، ریشه افزایش طلاق نیز نتیجه عدم شناخت و آگاهی و علم به روحیات و اخلاقیات زوجین به یکدیگر است، نداشتن علم در زندگی زناشویی، آنقدر زندگی را برای زوجین سخت و غیرقابل تحمل می کند که پس از طلاق و جدایی، جشن طلاق برپا می کنند.

 آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: اگر استاندارد در جامعه رعایت نشود و زندگی بر اساس حساب نباشد، از ساختمان مناسب و مستحکم، بنیان خانواده و بازار مطمئن محروم خواهیم بود، بنابراین استاندارد یک جریان عمومی در تمام شئون زندگی است.

نمابنده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: به گفته مدیرکل استاندارد هرمزگان، اخیرا دامنه استاندارد گسترش یافته که ضروری است گسترده تر شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع) درباب اهمیت استاندارد در زندگی تصریح کرد: به فرموده این امام همام، کمال واقعی در این است که انسان، دین شناس باشد، در زندگی محکم و استوار بوده و انداره را رعایت کند، این حدیث بیانگر اهمیت رعایت استاندارد در زندگی است.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه عدم توجه به رعایت اندازه گیزی در زندگی، مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد، گفت: اگر هر کس آن طور که می تواند بر اساس حقوق درآمدی خود برنامه ریزی کند مصداق حدیت امام محمدباقر(9) است که تاکید فراوانی بر رعایت اندازه گیری در زندگی داشته اند.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: امام موسی کاظم (ع) نیز فرموده اند که کسی که هر روز خود را زیر حساب نکشد از ما نیست، این نیز بیانگر اهمیت رعایت استاندارد در زندگی روزمره است، روزانه باید بررسی کنیم که تا چه میزان برای جامعه مفید بوده ایم.

نظارت بر ارتقای کیفیت محصولات از تکالیف مجلس است

وی، استاندارد را یک پدیده عام، شامل و فراگیر خواند و گفت: باید با این نگاه به استاندارد نگریست، اما استاندارد در نگاه محصولات نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه دولت باید در حوزه استاندارد سرمایه گذاری کند تصریح کرد: این امر مهم باید به گونه ای باشد که جامعه از حیث مصرف مواد خوراکی آسوده خاطر باشد، تحقق این مهم نیازمند سرمایه گذاری گسترده است، هر چه دولت در بحث استاندارد هزینه کند اضافی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: تا استاندارد به نقطه مطلوب نرسد باید خود را در این زمینه عقب مانده بدانیم، نمایندگان مجلس باید در این زمینه کار کنند، جدیت بیشتر در نظارت بر ارتقای کیفیت محصولات یکی از تکالیف مجلس است که باید بیش از پیش به آن اهتمام ورزد و چه خوب است که این حرکت از سمت نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی آغاز شود.

امام جمعه بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: مردم نیز باید استاندارد را یاری دهند، اگر استاندارد را یاری نکنیم تعداد نظارت کنندگان بر کیفیت کالا، تنها محدود به کارکنان اداره کل استاندارد است اما با ورود مردم به صحنه، اعضای استاندارد به یک و نیم میلیون نفر می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی