English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان:

ورود فرهنگ غیر بومی در آیین های مذهبی استان پسندیده نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان گفت: شهرستان میناب از سنت ها و فرهنگ غنی در منطقه بر خوردار است و باید از ورود فرهنگ غیر بومی در مراسم های مذهبی این استان جلوگیری شود.

ورود فرهنگ غیر بومی در آیین های مذهبی استان پسندیده نیست

به گزارش خبرنگار موج، علیرضا درویش نژاد در آیین هفتمین دوره از سوگواره نوحه های نشسته «پامنبری» در میناب گفت: ورود فرهنگ و آیین های غیر بومی در مراسم های مذهبی هرمزگان به خصوص شهرستان میناب نگران کننده است چرا که با روی آوردن به عزاداری به سبک زنجیر زنی و سنج و دمام، سنت عزاداری منطقه خودرا به فراموشی می سپاریم.

درویش نژاد با اشاره به اینکه؛ در دیگر استان ها از سبک عزاداری هرمزگان استفاده نمی کنند، گفت: سنج و دمام و زنجیر زنی در فرهنگ عزاداری مردم این منطقه نیست و باید از مراسم های عزاداری مردم میناب کنار گذاشته شود.

درویش نژاد عنوان داشت: ما باید مراسم ها وسنت های دینی و مذهبی خود با برگزاری سوگواره نوحه های نشسته احیا کنیم در صورتی که پشت این نوع عزاداری حرف های ارزشمند فرهنگی و دینی نهفته است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد هرمزگان گفت: اینکه امروزه مشاهده می شود نوجوانان به سبک عزاداری نوحه های نشسته روی آورده اند کار ارزشمندی صورت گرفته است وما باید از پذیرش هر نوع فرهنگی که متعلق به سنت مردم منطقه نیست دوری کنیم.

وی با اشاره به قدمت دیرینه شهرستان میناب بیان داشت: شهرستان میناب از داشته ها و سنت های بسیاری و در همه حوزه ها برخوردار بوده و این منطقه می تواند برای خود حرف های زیادی را داشته باشد.

درویش نژاد گفت: اصالت یک ملت ومنطقه وهویت اجتماعی آن به آئین ها وسنت هایی است که از بدو شکل گیری آن منطقه شکل گرفته است لذا دراین مسیر همه مسئولان حمایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه