English

راه اندازی واحد نمکزدایی نفت گچساران۳

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: مراحل احداث و راه اندازی واحد نمکزدایی ۱۱۰ هزار بشکه ای گچساران3 توسط کارشناسان مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت تکمیل شد.

راه اندازی واحد نمکزدایی نفت گچساران3

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان،  بیژن عالی پور با بیان این که این واحد جدید نمکزدایی در مردادماه امسال راه اندازی آزمایشی شد، تاکید کرد: ​این کارخانه پس از طی آزمایش های فنی و ایمنی هم اکنون وارد مدار عملیات تولید شد.

وی گفت:​ افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی استحصال شده از میدان گچساران و بالا بردن کیفیت نفت تولیدی از اهداف ساخت این کارخانه است.

عالی پور ​هیتر، دیسالتر، مخازن تحت فشار، کوره های پیش گرمکن نفت غیر مستقیم و ساختمان ها و تاسیسات جانبی را از مهمترین تجهیزات واحد نمکزدایی گچساران3 برشمرد که تماماً از منابع داخلی تأمین شده اند.

وی همچنین از مراحل پایانی راه اندازی واحد جدید نمکزدایی هفتکل و نفت سفید خبر داد و گفت: ​این کارخانه نیز پس از آزمایش های فنی و عملیاتی به زودی راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است؛ نمکزدایی یکی از واحدهای اصلی در پالایشگاه‌های نفت است که برای نمک زدایی از نفت خام پیش از پالایش استفاده می‌شود. نفت خام اغلب دارای آب، نمک‌های غیرآلی، ذرات جامد و فلزات قابل حل در آب می‌باشد. به عنوان مرحله اول در فرآیند پالایش نفت و برای جلوگیری از خوردگی، تشکیل رسوب و جلوگیری از بی اثر شدن کاتالیست‌ها در واحدهای فرآیندی این محتویات باید قبل از پالایش از نفت جدا شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه