English

حضور ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی در آستارا برای شرکت در مراسم پیاده روی جهانی اربعین حسینی

فرماندار آستارا به حضور ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی در آستارا برای حضور در عراق و شرکت در مراسم پیاده روی جهانی اربعین حسینی و با عبور از مرز استارا اشاره کرد و گفت: این وضعیت نیز یکی از مزیت‌های مهم و قابلیت های مهم در حوزه گردشگری مذهبی در شهرستان است که باید با ارائه خدمات مناسب از آن بیشتر بهره مند شد.

حضور ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی در آستارا برای شرکت در مراسم پیاده روی جهانی اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری موج از آستارا، یونس رنجکش افزود: این شهرستان از زیرساخت‌های مطلوبی در زمینه خدمات گمرکی و پایانه مرزی برخوردار نیست و باید متناسب با حجم فعالیتها به این شهرستان از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه رسیدگی شود.

فرماندار آستارا ادامه داد: جلسات متعددی در خصوص کمبودهای شهرستان برگزار شده است که جبران عقب‌ماندگی‌های باقی مانده از گذشته نیازمند تغییر نگرش مسئولان در سطح ملی و استانی و پیگیری‌های مدیران شهرستانی دارد.

وی گفت: تردد سالانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر از مرز زمینی و گمرک آستارا نشان از فعالیت بسیار بالای این مرز دارد که در صورت تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیزات، این ترددها افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: تمام تلاش خود را متمرکز برای خدمات دهی مناسب به زائران پیاده روی جهانی اربعین حسینی کرده ایم و همه چیز برای این میزبانی فراهم است زیرا اعتقاد داریم که هر میزان خدمات بهتر باشد  به همان میزان می توانیم تاثیرات فرهنگی بهتری داشته باشیم.

رنجکش اظهار داشت: از حدود دو هفته دیگر شهرستان مرزی آستارا شاهد حضور هزاران نفر از زائرین خارجی ابا عبدالله حسین خواهد بود که قصد دارند همزمان با اربعین حسینی به کربلای معلی بروند، از همین رو از خیلی پیشترها اقدام به برگزاری جلساتی با حضور سازمانهای زیربط جهت آمادگی برای استقبال از این میهمانان داشته ایم.

وی افزود: در چند جلسه گذشته مصوباتی داشتیم تا مشکل اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و خدماتی نظیر پزشکی و ارزی و گمرکی و غیره حل گردد که خوشبختانه درصد زیادی از این مصوبات اجرایی شده است اما نیازمند تجهیزات تکمیلی پایانه مرزی مسافری آستارا هستیم تا روند خدمات دهی مطلوب تر باشد.

وی تاکید کرد: در نشست قبلی ستاد اربعین حسینی در شهرستان آستارا که با حضور مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان برگزار شد مقرر گردید نسبت به رفع این مشکل با نوسازی امکانات فنی پایانه مسافری توسط این اداره کل اقداماتی انجام شود که هنوز منتظر آن هستیم.

رنجکش گفت: باتوجه به اینکه این میزبانی مختص آستارا نیست و در حقیقت ما نماینده مردم ایران در استقبال از این زائرین هستیم و شایسته است سازمان حمل و نقل پایانه های کشور هر چه سریعتر در رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار استارا گفت: پیاده روی جهانی اربعین یک فرصت بی نظیری برای کشور ماست، جدای از اینکه یک گردشگری داخلی و مذهبی است، وقتی هم که این زائرین به کشور خود باز می گردند به عنوان سفیران فرهنگی ما عمل خواهند کرد و رفتار درست و پذیرایی خوب ما را انعکاس خواهند داد و این اثربخشی، موجب تقویت مناسبات اجتماعی و گسترش نفوذ فرهنگی در راستای صلح و دوستی خواهد بود.

وی تاکید کرد: این پیاده روی فقط تردد یک تعداد آدم از مرز نیست، بلکه در شرایطی که کشورمان در دنیا با اتهام هایی روبه رو است این مهم می تواند اثرات بین المللی زیادی داشته باشد.

رنجکش گفت: در هیچ کجای دنیا نمی بینید کشوری این حجم مسافر را در کشور دیگری پذیرایی، کنترل و مراقبت کند این نشان از نفوذ جمهوری اسلامی نه به لحاظ قدرت نظامی بلکه بواسطه قدرت فرهنگی و عقیدتی آن است که نشان از اقتدار کشورمان است.

وی گفت: ما یک تکلیفی داریم که نه تنها دینی است بلکه ملی و حتی شخصی هم هست چراکه به امنیت ملی بستگی دارد از همین رو مسئولان امر همراهی های لازم را داشته باشند تا نقطه مثبتی در تاریخ کشور ثبت گردد.

سرهنگ بایرامی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست از آمادگی در تهیه و توزیع انواع بسته های فرهنگی و غذایی خبر داد.

عباس پور رییس سازمان عتبات و عالیات استان گیلان نیز گفت: خداوند به هرکس توفیق خدمت گزاری به ده هزار زائر ابا عبدالله حسین را نخواهد داد حال که گیلان از این موهبت برخوردار شد مطمئن باشید از هر دست که بدهید خداوند چندین برابر آن را به شما پس خواهد داد و آستارا نیز در این میان فرصت خوبی دارد.

نادر عبدالله پور مدیرکل امنیتی استانداری گیلان نیز در این نشست ضمن تاکید بر همراهی مدیران و دستگاه های زیربط اظهار داشت: همه باید تلاش کنند که از این فرصت بهره مندی لازم برده شود.

وی از فرماندار آستارا به دلیل پیگیری های خوبی که داشته تقدیر کرد و خواستار برطرف شدن مشکلات شد.

همچنین سید جلال سید محمدی معاون فرماندار تالش و سرهنگ بیدار فرمانده سپاه این شهرستان نیز که به عنوان شهرستان معین آستارا انتخاب شده بودند در این جلسه حضور داشتند و از همراهی های این شهرستان در مسیر استقبال از زائرین خارجی ابا عبدالله حسین تاکید کردند.

مسئولان کمیته های چندگانه شهرستان آستارا نیز گزارشی از وضعیت اقدامات انجام گرفته ارائه دادند و از آمادگی شهرستان برای استقبال از زائران خبر دادند.

در ادامه این جلسه تصمیماتی نیز در خصوص رفع برخی مشکلات و تامین تجهیزات لازم برای پایانه مرزی گرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی