English

معاون بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

نجات ۱۳ دریانورد خارجی توسط نیروهای امدادی بنادر هرمزگان

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از امدادرسانی به یک کشتی خارجی و نجات یافتن ۱۳ سرنشین آن از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

نجات 13 دریانورد خارجی توسط نیروهای امدادی بنادر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی نوفرستی امروز شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح نجات جان 13 دریانورد خارجی اظهار داشت: از این تعداد دریانورد، 10 نفر تبعه هندوستان، 2 نفر پاکستانی و یک نفر عراقی هستند.

وی تصریح کرد: کشتی حمل کالای عمومی الربیع یک با ملیت تانزانیا و دارای بار لاستیک روز چهارشنبه 19 مهرماه از بندر دبی کشور امارات عازم بندر بصره عراق بود که در 20 مایلی جنوب جزیره لاوان به دلیل آبگرفتگی از ادامه مسیر بازماند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر هرمزگان ادامه داد: پس از اعلام اضطرار فرمانده این کشتی به مرکز کنترل ترافیک دریایی لاوان، بلافاصله  اقدامات و هماهنگی‌های لازم با شناورهای عبوری و ارگان‌های همکار انجام و یک فروند بالگرد حامل تیم‌های امدادی و بررسی سانحه نیز به موقعیت اعزام شد.

نوفرستی گفت: در نخستین دقایق حضور تیم‌های امدادی مشخص شد که به علت شدت آبگرفتگی، کشتی مضطر به میزان 20 درجه به سمت راست کج شده و خطر واژگونی و در نهایت غرق شدگی آن را تهدید می‌کند و در نهایت شناور ناجی 19 اعزامی از جزیره کیش برای امدادرسانی به سرنشینان شناور مضطر در موقعیت حاضر شد.

به گفته وی، در ادامه عملیات امداد و نجات، شناور ناجی 18 از استان بوشهر، کشتی گلوبال سوان و یدک کش کارن 7 نیز در این عملیات حضور یافتند.

این مسول اضافه کرد: کشتی تانزانیایی الربیع1 با اسکورت شناورهای امدادی به فاصله دو مایلی جنوب شرقی لنگرگاه جزیره لاوان منتقل شد و هم اکنون با پایدارسازی وضعیت تعادل آن، تیم های امدادی در حال برطرف نمودن علت آبگرفتگی شناور می‌باشند.

نوفرستی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت شناور مضطر تا ظهر امروز شنبه 22 مهرماه جاری اظهار داشت: هم اکنون 13 دریانورد در سلامت کامل روی کشتی حاضر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی