English

استاندار هرمزگان:

بهداشت و آموزش هرمزگان به کمک نیاز دارد

استاندار هرمزگان گفت: در انتخاب مدیران از تمام نخبه های استانی مشورت می‌گیرم اما تصمیم آخر را خودم می‌گیرم، استاندار به‌عنوان مسئول، باید پاسخگو باشد و در همین راستاست که ما باید تشخیص بدهیم که چه فردی برای چه جایگاهی مناسب است.

بهداشت و آموزش هرمزگان به کمک نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری موج، فریدون همتی پیش از ظهر امروز در نشست با نمایندگان رسانه‌های گروهی استان، با اشاره به اینکه نزدیک به 60 درصد از تجارت کشور در این استان رغم می خورد، اظهار داشت: شرایط می طلبد نگاه به هرمزگان نگاهی استراتژیک، فراملی و فرا استانی باشد.

وی راجع به فعالیت‌های صنعتی در غرب بندرعباس اضافه کرد: باید بین صنایع مستقرشده و مردم این استان آشتی ایجاد کرد تا مردم از امکانات موجود در استان بهره مند شوند که در همین راستا فعالیت‌ها و رایزنی‌های خود را آغاز کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور در خصوص اینکه صنایع بزرگ باید در خدمت مردم هرمزگان باشند، گفت: درست است که می‌گوییم هرمزگان استانی با کاربری ملی و فراملی است اما این نباید سبب  بی اعتنایی به نیرو های استانی شود و در این مورد اگر کمبودهایی وجود دارد باید با نظارت بیشتر آنها را رفع کنیم.

صنایع و مناطق آزاد باید به بخش اجتماعی بازگردند

همتی وعده داد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا برکات حضور صنایع و مناطق آزاد به بخش اجتماعی هرمزگان برگردد و تأثیرات بیشتری در توسعه این استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ و خوبی در استان مستقر شده است، افزود: باید صنایع کوچک را نیز کنار این صنایع بزرگ فعال کنیم تا شاهد ایجاد چرخه صحیح اشتغال و توسعه باشیم.

استاندار هرمزگان درباره اهمیت توسعه بخش گردشگری ابراز کرد: باید به لوازم توسعه گردشگری در استان از طریق تأمین و توسعه آزاد راه‌ها و خطوط ریلی و حمل‌ونقل ارزان بیندیشیم و از درون فعالیت‌های کنونی ظرفیت‌های جدید را فعال کنیم.

وی یادآور شد: استان در حوزه گردشگری و خدمات جاده‌ای بسیار ضعیف است و متأسفانه با حضور فیزیکی‌ای که در محور حاجی‌آباد بندرعباس داشته‌ام خدمات رفاهی  در این محور بسیار ضعیف است.

همتی اضافه کرد: اعتبار خوبی برای کمربند چهاربانده ساحل جنوب کشور از خوزستان تا چابهار گرفته شده که 900 کیلومتر از این مسیر در هرمزگان می‌گذرد که در استان 190 میلیارد تومان برای تکمیل این محور در استان اعتبار جذب شده که بخش عمده آن تا پایان سال باید فراهم شود.

در بخش بهداشت و آموزش مشکلات فراوانی وجود دارد

وی با بیان اینکه "در بخش آموزش و پرورش مشکلات داریم و رتبه کنونی قبولی کنکور هرمزگان قابل قبول نیست"، اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز مشکلاتی وجود دارد و گزارشاتی داریم که بخش قابل توجهی از مردم به سایر استان‌ها برای دریافت خدمات پزشکی مراجعه می‌کنند.

استاندار هرمزگان در عین حال گفت: کار سختی پیشِ‌رو داریم و همه باید شب و روز کار کنیم و با تکیه بر ظرفیت‌های کنونی و بخش خصوصی گام در این راه بگذاریم، باید زمینه‌ها را برای حضور بخش خصوصی تسهیل کنیم.

مرکز خدمات سرمایه گذاری در هرمزگان راه اندازی می شود

همتی از راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در هرمزگان خبر داد و گفت:‌ این مرکز سبب می‌شود که تکالیف درخواست‌ها برای سرمایه‌گذاری معین شود و دیگر سرمایه‌گذار معطل نماند.

وی یادآور شد: از همین هرمزگان سرمایه‌گذاران متعددی در سایر کشورها وجود دارند که نیاز است آنها را در این راستا فعال کنیم و زمینه حضورشان را در استان فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان گفت: برای ما ملاک شایستگی و توانمندی هست و جایگاه‌های مدیریتی را حق مردم می‌دانم، تا جایی که بتوانم فارغ از مسائل قبیله‌ای، حزبی و ... مدیران را انتخاب می‌کنم، هم از حوزه بانوان هم از حوزه اهل سنت و هر کس را که در هر جای استان توانمند باشد به کار خواهیم گرفت.

همتی افزود: برای ما اهل سنت و تشیع بودن در امور انتصابات فرقی ندارد، چرا که مردم این منطقه از کشور با اتحاد زیبای خود همواره نشان داده‌اند که نباید فرقی بین مذاهب باشد.

وی ادامه داد: اولویت‌مان در انتصابات نیروهای محلی و ماندگار در استان هستند، و نباید وارد مباحث فرعی و حواشی بشویم.

در انتخاب مدیران از همه مشورت می گیرم اما تصمیم آخر را خودم می گیر

همتی با بیان اینکه "از همه مشورت می‌گیرم اما تصمیم آخر را خودم می‌گیرم"، اضافه کرد: استاندار به‌عنوان مسئول، باید پاسخگو باشد و در همین راستاست که ما باید تشخیص بدهیم که چه فردی برای چه جایگاهی مناسب است و در این راه ضمن احترام به همه از مشورت‌‌های آنها استفاده می‌کنم اما تصمیم آخر را خودم می‌گیرم.

استاندار هرمزگان گفت:‌ مدیرانی خوشفکر، معتقد به گفتمان دولت و با ابتکار بالا می‌خواهیم و اگر مدیری انتخاب شد، خودش باید پاسخگوی انتصابات درون‌سازمانی خود باشد نه اینکه استاندار و از سایر بخش‌ها بخواهد تحت تأثیر قرار گیرد.

وی با تاکید به مدیران استانی در خصوص حفظ رابطه با رسانه ها و ارائه گزارش عملکرد صحیح، گفت: رسانه ها چشم بنده هستند و می توانند همکار امین بنده باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه