English

امام جمعه اراک:

ملت خواستار برخورد جدی با دسیسه های آمریکا هستند

خطیب جمعه اراک گفت: مسئولین بدانند ملت خواستار آنست که با قدرت در مقابل ترامپ و دسیسه‌های آن‌ها ایستادگی کنند .

ملت خواستار برخورد جدی با دسیسه های آمریکا هستند

به گزارش خبرگزاری  آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه های امروز نماز جمعه اراک، گفت: در موضوع برجام مسئولان با قاطعیت و وحدت با هر نوع تجاوز به حقوق ملت برخورد کنند و عکس‌العمل‌های به موقع داشته باشند و بدانند که ملت خواستار آنست که با قدرت در مقابل ترامپ و دسیسه‌های آن‌ها ایستادگی کنند .

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران سرمایه بزرگی برای دنیای اسلام محسوب می‌شود، اعضای این ارگان در مقابل توطئه‌ها ایستادگی می‌کنند و ضد تروریسم و اسرائیل هستند. چنانچه امریکا تصمیم احمقانه‌ای در مورد سپاه داشته باشد، جمهوری اسلامی با قاطعیت از همه حقوق سپاه و نیروهای مسلح دفاع می‌کند .

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: همه‌پرسی کردستان عراق به ضرر عراق و منطقه است و موجب سوءاستفاده دشمنان و اسرائیل خواهد بود، از این‌که سران دولت‌های منطقه در این خصوص با هم متحد هستند بسیار خرسندم و امیدوارم که بارزانی دست از لجاجت بردارد و مطابق قانون با دولت مرکزی همکاری کند، در غیر این صورت به مانند گذشته انتظار برادری از دولت جمهوری اسلامی را نداشته باشد، این موضوع خیانت به همه کردها محسوب می‌شود، باید بدانیم که همه از یک ملت هستیم و دست در دست هم به منظور آبادانی، عمران و ریشه‌کن کردن داعش تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: مسئولان باید در موضوع کردستان با قاطعیت برخورد کنند، تا جایگاه جدیدی برای صهیونیست‌ها ایجاد نشود و هر گونه قصور در این خصوص خیانت به آرمان‌های فلسطین و شهداست.

دری نجف‌آبادی با اشاره به گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید اشرفی اصفهانی، افزود: شهدای محراب مانند دستغیب و صدوقی ستاره‌های درخشانی بودند که توسط کوردلان مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی سالروز بزرگداشت حافظ را گرامیداشت و عنوان کرد: یکی از افتخارات ملت ایران داشتن چنین شعرایی است، امیدواریم که هم‌چنان افراد ارزشمندی هم‌چون حافظ و سعدی در جامعه ما تربیت شده و به منصه ظهور برسند.

دری نجف‌آبادی با تشکر از زحمات استاندار پیشین، بیان کرد: در هفته آینده استاندار جدید معرفی خواهد شد، امیدواریم که استاندار جدید توجه ویژه به مسائل و مشکلات استان داشته باشد و با جدیت در امور اشتغال، تولید، صنعت، ثروت و مشکلات کارگری اقدام کند و با توان مضاعف در راه اسلام و انقلاب اسلامی قدم بردارد .

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، گفت: این روزها و هفته‌ها متعلق به امام زین‌العابدین(ع) است، صحیفیه سجادیه گنجینه باعظمتی است که از امام چهارم برجا مانده است، در زمان حیات این امام تلاش‌های گسترده‌ای برای فراموش شدن اهل‌بیت(ع) انجام می‌شد، تنها در زمان حکومت عباسیه حدود 70 هزار مبلغ به اهل بیت(ع) جسارت می‌کردند، در چنین شرایطی، امام بزرگوار در کتاب صحیفه سجادیه سعی در حفظ سیره اهل‌بیت(ع) دارد .

وی افزود: کتاب قرآن کریم صامت است، اما در کنار آن یک قرآن ناطق هم وجود دارد و آنهم عترت و اهل بیت(ع) است، هم‌چنین می‌توان گفت قرآن عملی رفتار و کردار اهل بیت(ع) است.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: امروزه آل‌سعود در مدینه اقدام به چاپ کتاب قرآن می‌کنند، اما در حقیقت پایبندی به آموزه‌های دینی ندارند و با تبانی با اسرائیل و مستکبران علیه اسلام واقعی بپا خاسته‌اند.

وی عنوان کرد: امام سجاد(ع) در کتاب صحفیه سجادیه از خدا می‌خواهد که جزو صالحین باشد، صالحین افرادی هستند در ردیف پیامبران و اهداف و برنامه‌های آنان بر مبنای صلاح جامعه است. ابوذر، عمار و امیرالمومنین(ع) نمونه‌های عینی از افراد با تقوا و صالح محسوب می‌شوند که عدالت را در جامعه گسترش می‌دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، گفت: افراد صالح می‌کوشند جامعه به سمت صلح، تقوا و مدارا پیش رود و خشم خود را پنهان می‌کنند و آتشکده‌های فتنه مانند داعش و آل‌سعود را خاموش می‌کنند.

وی هم‌چنین افزود: در میانمار 500 هزار مسلمان آواره شدند، افراد صالح باید این فتنه‌ها را خاموش کنند و در راه دفاع از اسلام بپا خیزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه