English

استاندار اصفهان:

وجود ۱۲ درصد بافت ناکارآمد شهری کشور در استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: هشت هزار و ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده و سه هزار هکتار بافت تاریخی در استان وجود دارد که بر همین اساس ۱۲ درصد بافت ناکارآمد شهری کشور در استان اصفهان است.

وجود ۱۲ درصد بافت ناکارآمد شهری کشور در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، رسول زرگرپور در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان اظهار کرد: سفر وزیر راه و شهرسازی با تعدد بازدیدها و افتتاح‌های پروژه‌های استان در جریان است.

وی گفت: این دهمین عضو هیئت کابینه دولت دوازدهم است که پس از روی کار آمدن دولت جدید به استان اصفهان سفرکرده است.

وی بابیان اینکه، اصفهان پنج میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد و نرخ رشد کمتر از یک درصد استان اصفهان جای نگرانی دارد افزود: 88 درصد جمعیت استان در مناطق شهری اصفهان زندگی می‌کنند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته با همه محدودیت‌ها و اعتبارات دولتی 14 هزار و 300 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 126 میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: نزدیک به 70 درصد این سرمایه‌گذاری‌ها توسط بخش خصوصی انجام‌گرفته است و نزدیک به 20 درصد توسط بخش عمومی همچون شهرداری‌ها انجام‌گرفته و حدود 10 درصد توسط بخش دولتی صورت گرفته است.

وی گفت: استان اصفهان دارای سابقه تاریخی بالای هفت‌هزارساله است؛ مسائل این استان هم به لحاظ قدمت تاریخی با دیگر استان‌ها متفاوت است که باید اشاره کرد هشت هزار و 100 هکتار بافت فرسوده و سه هزار و 780 هکتار سکونت‌گاه در استان وجود دارد.

زرگرپور ادامه داد: سه هزار هکتار بافت تاریخی در استان وجود دارد و 12 درصد بافت ناکارآمد شهری کشور در استان اصفهان است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: 40 درصد بار و 20 درصد مسافر کشور از جاده‌های استان اصفهان تردد دارند، پس موضوع از حوزه استانی به ملی تبدیل می شود، لذا انتظار داریم در بخش راه‌ها به این صورت به این استان نگریسته شود.

وی در خصوص بندر خشک در استان اصفهان، گفت: چهار سال گذشته در تلاش بودیم که این بندر در شرق اصفهان انجام بگیرد ولی به دلیل مشکلات این موضوع به هدف نهایی خود نرسیده است.

زرگرپور اظهار کرد: شهرداری‌ها موظف شده‌اند که کارهای خود را بر اساس طرح تفصیلی پیش ببرند، اما نکته‌ای هست که تصویب این طرح‌ها در تهران با تأخیر انجام می‌شود و موجب اجراشدن در خارج از زمان‌بندی مدنظر گرفته‌شده برای آن‌ها می‌شود.

استاندار اصفهان در مورد موزه بزرگ اصفهان، گفت: شورای راهبری آن شکل‌گرفته و در حال کار است اما نکته مهم این هست که قدم‌های جدی در این خصوص برداشته نشده است که امیدواریم با دستور شما به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی شتاب بیشتری پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه