English

معاون دادگستری گلستان

افزایش پرونده‌های حقوقی در دستگاه قضائی در استان گلستان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان با بیان اینکه تهدید ۱۱ درصد و توهین بر علیه افراد ۱۹ درصد در سال ۱۳۹۵ کاهش داشتیم، گفت: پرونده حقوقی افزایش یافته که چک و مطالبه طلب از جمله این جرائم به شمار می‌رود.

 افزایش پرونده‌های حقوقی در دستگاه قضائی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی صبح امروز در نشست مسئولان دستگاه‌های قضائی با ائمه جمعه استان گلستان اظهار داشت: سرقت مستوجب تعزیر در سال 92 نزدیک به 7.4 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در سال 1393 نسبت به سال 394 افزایش سرقت مستوجب تعزیر و ضرب و جرح داشتیم و در سال 1395 ترتیب وقوع جرائم حفظ شده اما کاهش جرائم را شاهد بودیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان ادامه داد: در شش ماه نخست 96 نسبت به شش ماه سال گذشته سرقت مستوجب به تعزیر 13 درصد  شاهد افزایش بودیم وهمچنین ضرب و حرج عمدی 8 درصد کاهش و صدمه بدنی بر اثر تصادف و رعایت مقررات رانندگی نیز در رده‌های بعدی پرونده‌ها بوده است.

قاسمی با بیان اینکه تهدید 11 درصد و توهین بر علیه افراد 19 درصد در سال 1395 کاهش داشتیم، گفت: پرونده حقوقی در سال‌های 1392 تا 1394 افزایش داشته که چک و مطالبه طلب از جمله این جرائم به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: در شش ماه سال 96 مطالبه وجه 3 درصد، وجه چک 1.5 درصد افزایش و طلاق توافقی 0.5 درصد کاهش داشتیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان تاکید کرد: استان گلستان رتبه 13 سرقت مستجعل تعزیر و رتبه دوم تهدید، تخریب توهین به افراد، ضرب و جرح و کلاهبرداری را دارد.

قاسمی افزود: استان گلستان همچنین در مطالبه طلاق استان گلستان هم رتبه 17 کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود:  در سال 1395 نسبت به 1396 در مجموع 0.94 درصد شاهد افزایش طلاق بودیم و شش ماه سال 1396 حدود 2.9 درصد طلاق در ثبت اسناد کاهش داشته است.

 پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان

 پرونده طلاق 3 درصد، طلاق به درخواست زوجین 11.5 درصد  در استان گلستان کاهش داشتیم و در جمع 9.8 درصد طلاق در سال 1395 نسلت به سال 1394 افزایش داشتیم.

قاسمی افزود: در شش ماه 96 نسبت به سال1395، 2.4 درصد شاهد افزایش وارده پرونده‌های طلاق در استان گلستان بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه