English

رئیس پلیس راه استان اصفهان خبر داد:

رتبه اول پلیس راه اصفهان در کاهش تصادفات فوتی جاده های روستایی کشور

رئیس پلیس راه استان اصفهان با تقدیر ازهمکاری و همراهی راهوران محله گفت: نتیجه این تعاملات باعث شده تا برای چندمین سال درکاهش تصادفات فوتی جاده های روستایی کشور رتبه اول را کسب کنیم.

رتبه اول پلیس راه اصفهان در کاهش تصادفات فوتی جاده های روستایی کشور

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، سرهنگ حسین پورقیصری در همایش راهوران محله گفت: موضوع تصادفات فوتی در راه های کشور یکی از دغدغه های همیشگی مسئولان نیروی انتظامی بوده و به همین جهت در اتاق های فکر و اندیشه ورزی بسیاری که در سطح کلان ناجا برپا شد ، مسئولان این نیرو به این نتیجه رسیدند که بایستی اقداماتی را به صورت موازی در سطح کشور انجام دهند تا این تصادفات کنترل شود.

وی به بخشی از این اقدامات اشاره کرد و گفت: در این رابطه طرح آموزشیاری کردن صدور گواهینامه ، استفاده از همیاران پلیس با استفاده از ظرفیت کودکان و نوجوانان تا جلوی تخلفات پدران و مادرانشان را بگیرند، طرح پلیس یاران جوان و فرهنگ یاران ترافیک با استفاده از ظرفیت معلمان و مربیان آموزش و پرورش به اجرا گذاشته شد و موفقیت های خوبی نیز به همراه داشت.

این مقام مسئول عنوان داشت: یک حلقه مفقوده هم در سطح جاده های روستایی وجود داشت که برای پلیس خیلی مهم بود به همین جهت ناجا به این فکر افتاد تا از دهیاران روستاها در قالب طرح راهوران محله ،استفاده کند چرا که این افراد می توانستند به پلیس در امر آموزش و فرهنگ سازی ترافیک روستاییان کمک کنند.

سرهنگ پورقیصری ، فرهنگ سازی، آموزش روستائیان، آشکارسازی وسایل نقلیه با نصب برچسب ها، در نقاط حادثه خیز و شناسایی و رفع آنها را از جمله موارد همکاری راهوران محله با پلیس راه استان عنوان کرد و گفت: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است تا در این هفته از زحمات این عزیزان به نحو شایسته ای قدردانی کنیم.

وی افزود: در سطح استان هزار و ۸۰۰ روستا وجود دارد که ۶۰۰ دهیار آنها را اداره می کنند و این عزیزان در زمینه آموزش کاربران آسیب پذدیر مانند عابران پیاده، راکبان موتورسیکلت، رانندگان تراکتورهای کشاورزی و رانندگان وانت بارها و کسانی که در زمان تردد در جاده های روستایی پشت وانت ها سوار می شوند به ما کمک کردند.

این مقام انتظامی از کسب رتبه اول پلیس راه استان در زمینه کاهش تلفات جاده های روستایی کشور در طی چند سال متوالی خبر داد و گفت: جا دارد از مدیرکل راهداری استان و مدیرکل امور روستایی استانداری که به ما در رابطه با آموزش روستاییان کمک شایانی کردند تقدیر و تشکر کنم..

رئیس پلیس راه استان ابراز امیدواری کرد انشااله به جایی برسیم که هیچ گونه تصادف فوتی در جاده های روستایی استان نداشته باشیم و روزی با افتخار اعلام کنیم که اگرچه تصادفات در جاده ها رخ داده اما در جاده های روستایی استان هیچ تصادف فوتی به وقوع نپیوسته است و آن روز با همکاری و تعامل تنگاتنگ راهوران محل دور نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه