English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

یک‌هزار و ۹۴ کارگر مشاغل سخت و زیان‌آور در لرستان بازنشسته شدند

علی آشتاب، گفت: در شش ماهه نخست امسال، یک‌هزار و 94 کارگر لرستانی که در مشاغل سخت و زیان آور فعالیت داشتند، بازنشسته شدند.

یک‌هزار و 94 کارگر مشاغل سخت و زیان‌آور در لرستان بازنشسته شدند

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، علی آشتاب با اعلام این خبر، افزود: تعداد یک هزار و 347 پرونده متقاضیان استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور نیز، طی 43 جلسه، در کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر استان، مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، ادامه داد: به همین منظور از مجموع درخواست‌های مطرح شده در کمیته‌ها، یک‌هزار و 94 درخواست مورد تایید قرار گرفت، که مجموع درخواست‌های تایید شده، جهت اقدام، به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

وی، تصریح کرد: مشاغل سخت و زیان آور، کارهایی است که در آن، عوامل غیراستاندارد فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی وجود دارد و بر اثر اشتغال فرد در این شرایط، امکان ایجاد مشکلات جسمی و روانی پیش‌بینی می‌شود.

آشتاب، گفت: در استان لرستان، افرادی که حداقل بیست سال متوالی و بیست و پنج سال متناوب در مشاغل سخت و زیان آور اشتغال داشته و حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند می‌توانند، با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود، از بازنشستگی پیش از موعد بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی