English

قائم مقام وزیر کشور:

تبریز الگویی برای تجارت جهانی است/ لزوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

قائم مقام وزیر کشور با بیان این که تبریز الگویی برای تجارت جهانی بوده است، اظهارکرد: با توجه به رویکرد سیاسی آمریکا ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور ما بیش از پیش احساس می شود.

تبریز الگویی برای تجارت جهانی است/ لزوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری موج، سید حسین هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی، با تقدیر از خدمات و تلاش های جبارزاده اظهارکرد: بسترهای اقتصاد مقاومتی و توسعه در این استان در سطح بسیار مناسبی فراهم است و در بسیاری از برنامه های اقتصادی به عنوان الگوی کشور مطرح است.

وی بر ضرورت شناسایی نقاط ضعف و قوت استان در بخش های مختلف اقتصادی تاکید کرد و گفت: کمربند مس آذربایجان شرقی مزیتی برای سرمایه‌گذاری پایدار به شمار می آید.

هاشمی با بیان اینکه آذربایجان شرقی، از منابع کشاورزی خوبی برخوردار است، گفت: با توسعه آبیاری تحت فشار و افزایش کیفیت تولیدات می بایست در جهت افزایش صادرات محصولات باغی تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای اتکا به مزیت‌های داخلی و بسترسازی برای صادرات است.

قائم مقام وزیر کشور با بیان این که تبریز الگویی برای تجارت جهانی بوده است، اظهارکرد: با توجه به رویکرد سیاسی آمریکا و اظهارات اخیر ترامپ، ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور ما بیش از پیش احساس می شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی هم با اشاره به مشکلات بلبرینگ سازی تبریز اظهارکرد: باید از توان مشاوران در قالب کلینیک واحدهای تولیدی برای حل مشکلات استفاده شود و در حل مشکلات واحدهای تولیدی باید به مشاوران و صاحب نظران اتکا کرد.

مجید خدابخش با بیان اینکه وضعیت کنونی این کارخانه ناشی از مشکلات مالی نبوده و بلکه به روز نبودن تکنولوژی وضعیت موجود را رقم زده است، گفت: این در حالی است که خود محصولات تولیدی این کارخانه مشتری دارد و فناوری آن باید به روز شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این که حدود چهار هزار عضو هیئت علمی در این استان وجود دارد؛ بنابراین می توان در حل مشکلات واحدهای تولیدی همچون نساجی خامنه و کارخانه‌ بلبرینگ‌سازی از توان آنان استفاده کرد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در کنار دانش روز، وجدان کاری و تعهد حرفه‌ای است که واحدهای تولیدی را از بحران نجات می دهد.

هاشمی، قائم مقام وزیر کشور به همراه خدابخش استاندار آذربایجانشرقی عصر امروز پیش از این نشست با حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه