English

تولیت آستان قدس رضوی:

راه برون‌رفت از مشکلات امروز جامعه عملگرایی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه برون‌رفت از مشکلات امروز کشور نه در سخن بلکه در عمل است و غالب شدن گفتمان امام(ره) و رهبری در کشور راهبرد پیشروی امور در تمام عرصه‌ها است.

راه برون‌رفت از مشکلات امروز جامعه عملگرایی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در نشست با فعالان فرهنگی خراسان شمالی اظهار کرد: راه برون‌رفت از مشکلات امروز کشور نه در سخن بلکه در عمل است و غالب شدن گفتمان امام(ره) و رهبری در کشور راهبرد پیشروی امور در تمام عرصه‌ها است.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: دغدغه‌هایی که رهبری در موضوع سبک زندگی در سفر خود در خراسان شمالی مطرح کردند، دغدغه‌هایی است که از زبان مردم گفته می‌شود و راهکارها نیز در سخنان رهبری ارائه شد.

وی بابیان اینکه قانون مداری، اخلاق‌مداری، برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه اسلامی باید حرف اول را بزند، عنوان کرد: مردم عملکرد را رصد می‌کنند و عدالت اجتماعی را نه در حرف بلکه در عمل خواستار اجرایی شدن آن هستند.

وی گفت: عدالت اجتماعی یعنی توزیع ظرفیت‌های کشور برای همگان ازجمله جمعیت شهری و روستایی و تبدیل‌شدن هر یک از افراد جامعه به کارآفرین است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: دولت و هر فردی که در جهت رفع گره‌ها و مشکلات از زندگی مردم گام بردارد موردحمایت است.

وی عنوان کرد: رونق تولید، اشتغال، استفاده از ظرفیت‌های کشور و اعتماد به دستان توانای جوانان در داخل کشور رمز موفقیت است و جامعه‌ای که در این مسیر گام بردارد در برابر دشمن به پیروزی خواهد رسید.

فرهیختگان و دانشجویان در جهت نهضت فرهنگی گام بردارند

حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه برای تحقق هدف بزرگ که آن رسیدن به قله‌های رفیع موفقیت است دو موضوع محوری شامل نهضت و کار فرهنگی و خدمت‌رسانی به مردم باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: امروز با هجوم گسترده فرهنگ غرب و جنگ نرم مواجه هستیم که فکر و اندیشه انقلابی را مورد هدف قرار داده است و برای مقابله با آن باید نهضت فرهنگی در کشور شکل یابد.

وی با اشاره به اینکه خدمت گزاری و خدمت‌رسانی خالصانه به مردم به‌ویژه به نیازمندان دررسیدن به وضع مطلوب ما را کمک می‌کند، گفت: در این زمینه در خراسان شمالی به برکت انقلاب گام‌هایی برداشته‌شده اما این استان برای رسیدن به وضع مطلوب به یک کار جدی انقلابی نیاز دارد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: باید در این دو محور، فرهیختگان و دانشجویان نقش‌آفرینی کنند و در جهت نهضت خدمت‌رسانی گام بردارند.

وی با اشاره به موقوفات آستان قدس در خراسان شمالی عنوان کرد: درصد قابل‌توجهی از درآمد این موقوفات برای استان هزینه می‌شود.

مجتمع خدماتی و فرهنگی در خراسان شمالی ایجاد می‌شود

وی بابیان اینکه با ایجاد مجتمع خدماتی و فرهنگی در خراسان شمالی، آنچه مورد تقاضای قشر جوان و تحصیل‌کرده بود موردتوجه قرارمی‌گیرد و به‌عنوان یک کار ماندگار از برکات امام رضا(ع) در مرکز خراسان شمالی احداث می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه تفکر و اندیشه انقلابی با تردید حرکت نمی‌کند، گفت: امروز داریم می‌بینیم که آنچه رهبر حکیم و امام راحل ما پیش‌بینی می‌کردند تحقق‌یافته است و دشمن تحت هیچ شرایطی قابل‌اعتماد نیست.

وی تصریح کرد: امروز همه به این نقطه رسیدند که نه با اعتماد به دشمن بلکه با دستان توانای جوانان و تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی و نیز روحیه انقلابی می‌شود پیشرفت کرد.

وی افزود: هر جا که روحیه انقلابی و بسیجی به میدان آمد، آن عرصه با تلاش، فعالیت، نوآوری و گره‌گشایی همراه شد و در هر عرصه‌ای که ناامیدی و نمی‌توانیم و بودجه نداریم مطرح شد، دچار گرفتاری و مشکلات جدی شدیم.

انقلاب اسلامی امتداد جریان عاشورا است

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: بصیرت یکی از مهم‌ترین امتیازات تفکر و اندیشه عاشورایی است، همان‌گونه که سپاهی که مقابل امام حسین(ع) ایستاد اهل نماز، روزه و قرآن بود اما وجه تمایز آنان با عاشورائیان، بصیرت بود.

حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه بصیرت در سپاه امام حسین(ع) حکم رانی می‌کرد، گفت: انقلاب اسلامی نیز امتداد همین تفکر عاشورایی است.

وی افزود: کسانی که راه و راهبر را می‌شناسند و دوست را از دشمن تمیز می‌دهند در این مسیر حرکت می‌کنند و تفکری عاشورایی و انقلابی دارند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص سبک زندگی دینی، اظهار کرد: این سبک زندگی هویت زا است درصورتی‌که سبک زندگی مادی که غرب آن را ترویج می‌دهد هویت زدا بوده و انسانیت را مورد هدف قرارمی دهد.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: مهم‌ترین مؤلفه قدرت و امنیت ملی مردم متدین هستند که با حضور همیشگی خود در میدان عمل، همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نسل چهارم انقلاب اسلامی هم‌ردیف نسل اول انقلاب است و در ارزش‌ها کم ندارد، گفت: این گروه برای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب بیشتر از دیگران پای‌کار هستند.

وی شهید حججی را جوانی از نسل چهارم انقلاب برشمرد که نمونه‌ای از ایستادگی، مقاومت، جل زدایی و بیداری در نسل جوان و نوجوان را به منصه ظهور گذاشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه