English

رئیس شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد:

رنج بشر ناشی از بی‌عدالتی و زکات برای تعدیل ثروت است

رئیس شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زکات یکی از واجبات الهی برای تعدیل ثروت است و در واقع رنج بشر ناشی از بی عدالتی است و رواج این موضوع جامعه را ناسالم می‌کند.

رنج بشر ناشی از بی‌عدالتی و زکات برای تعدیل ثروت است

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، آیت الله سیدعلی اصغر حسینی در سومین نشست شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: خداوند بشر و هر آنچه که لازمه یک زندگی خوب و سعادت مند در دنیا و آخرت برای این موجود بود را به وجود آورد.وی دین را برای سعادت انسان در دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت: خداوند لازمه زندگی انسان را برای زندگی اخروی به وسیله پیامبران و سفیران خود در زمان‌های مختلف فراهم کرد.

آیت الله حسینی با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام (صل الله علیه وآله وسلم) مبنی بر اینکه «هرکس در همه طول عمر خود فقط به عبادت مشغول بوده و از امورات دنیایی و معیشت زندگی سستی کند از امت نیست»، ادامه داد: دین برای زیبایی زندگی در دنیا و آخرت است و شکل‌های مختلفی دارد.

امام جمعه یاسوج ابراز داشت: انسان باید علاوه بر عبادت خداوند، به امور دنیوی و معیشت خود نیز بپردازد.

وی در ادامه، زکات را یکی از واجبات الهی برای تعدیل ثروت دانست و خاطرنشان کرد: رنج بشر ناشی از بی عدالتی است و رواج این موضوع جامعه را ناسالم می‌کند.

آیت الله حسینی اذعان کرد: متاسفانه از ابتدای خلقت بشر تاکنون اکثریت مردم به احکام الهی عمل نکرده و همیشه عده کمی از مردم ثروت‌ها را به خود اختصاص داده و مابقی از این نعمت محروم هستند.

خطیب جمعه یاسوج با بیان اینکه بی عدالتی جامعه را فلج می‌کند، عنوان کرد: اگر در جامعه ای عدالت حاکم باشد، همه مردم زندگی راحت و آرامی خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه زکات یکی از واجبات الهی برای تعدیل ثروت است، بیان کرد: در واقع رنج بشر ناشی از بی عدالتی است و رواج این موضوع جامعه را ناسالم می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر عدالت در جامعه ای نبوده و اکثریت در مضیقه باشند، مرگ جامعه حتمی است.

رئیس شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان این کارگروه‌ها خواست با جدیت و برحسب احساس وظیفه در راستای جمع آوری زکات مردم فعالیت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی