English

مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

یک چهارم دامپروری همدان توسط عشایر استان انجام می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: دو درصد از جمعیت به عشایر اختصاص دارد که یک چهارم دام استان شامل 450 هزار رأس را دارا هستند.

یک چهارم دامپروری همدان توسط عشایر استان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمودرضا رسولی بعد از ظهر امروز در همایش ایلات و طوایف عشایری استان همدان به میزبانی سازمان بسیج عشایری اظهارداشت: در سال 95 با اعزام 7 اکیپ به مناطق ییلاقی و قشلاقی استان‌های همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان، کار واکسیناسیون دام‌های عشایر انجام شده است.

وی افزود: پارسال با تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های اعزامی 3 میلیون و 258 هزار مورد واکسیناسیون شامل واکسن پی‌پی‌آر، هاری، تب مالت، تب برفکی، قانقاریا، آبله‌بزی و غیره برای دام عشایر انجام شده است.

رسولی با بیان اینکه 41 درصد واکسیناسیون کل استان برای عشایر انجام شده، تصریح کرد: این نشان‌گر اهمیت بالایی است که به سلامت دام عشایر نسبت به دام ثابت داده می‌شود.

وی بیان کرد: در گذشته براساس برنامه‌های دامپزشکی، تعدادی از دام‌ها به صورت پیش‌بینی واکسیناسیون می‌شد، اما اکنون پوشش کامل دام‌های واجد شرایط را داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه عشایر از مصادیق اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: دو درصد از جمعیت به عشایر اختصاص دارد که یک چهارم دام استان شامل 450 هزار رأس را دارا هستند.

رسولی با قدردانی از همکاری سپاه و بسیج در این زمینه گفت: خدمتگزاری به تولیدکنندگان بی‌ادعایی که برای خدمت به جامعه، سختی زندگی را به جان خریده و مردمی میهمان‌نواز هستند برای ما افتخار است.

وی بیان کرد: هر خانوار عشایری نقش مهمی در تولید مایحتاج جامعه برعهده داشته و خدمت‌رسانی به آن‌ها به ویژه انجام واکسیناسیون به موقع و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، نقش مهمی در کمک به عرصه اقتصادی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به دام‌ها دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه