English

استاندار کرمانشاه:

همه ما مدیران باید پاسخگوی نرخ بالای بیکاری کرمانشاه باشیم

استاندار کرمانشاه گفت: برای بهبود وضعیت اشتغال باید سخت به دنبال فرهنگ‌سازی باشیم و تا هنگامی‌که فرهنگ کار تبدیل به یک ارزش نشود، کار معنای خودش را پیدا نمی‌کند.

همه ما مدیران باید پاسخگوی نرخ بالای بیکاری کرمانشاه باشیم

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، بازوند در دهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه اظهار داشت: مشکل بیکاری تنها گریبان گیر استان کرمانشاه نیست و کل کشور به‌نوعی با مشکلاتی همچون رکود، عدم رونق و بیکاری دست‌به‌گریبان است.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر این نکته که مدیران می‌توانند با برنامه‌ریزی و تلاش، بسیاری از مشکلات موجود را حل کنند یادآور شد: مدیران باید باور داشته باشند که تمامی کارها را نمی‌توان با پول حل کرد و باید به دنبال به‌کارگیری تفکر، اندیشه و ایده باشند.

این مقام عالی استان تصریح کرد: مدیران باید بتوانند با بهره‌گیری از ایده پردازان خلاق، برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

وی تأکید کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های مختلف استان و ازجمله مدیران سیاسی استان باید در برنامه‌ریزی‌ها دارای نگاه اقتصادی باشند تا بتوانیم بر چالش‌ها و مشکلات موجود غلبه کنیم.

بازوند بیان کرد: غلبه بر مشکلات و چالش‌های فعلی استان کرمانشاه دور از ذهن نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نرخ سالیانه بیکاری استان 22 درصد است و 145 هزار نفر بیکار داریم و حدود 6 تا 7 هزار نفر سالیانه به جمع افراد جویای کار اضافه می‌شوند.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: همه ما مدیران باید پاسخگوی این میزان نرخ بالای بیکاری در استان باشیم.

 وی گفت: این آمارها در نشست آینده کارگروه اشتغال نهایی خواهد شد و از ابتدای آبان ماه تکلیف استان برای برنامه‌ریزی برای سال‌های آتی روشن می‌شود.

این مقام عالی استان همچنین تصریح کرد: برنامه ششم، برنامه میان‌مدت توسعه کشور است و همه ملزم به حرکت در چهارچوب آن هستیم.

وی بابیان اینکه حدود 16000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سالیانه لازم است تا شاهد یک بهبود نسبی در وضعیت اقتصادی استان باشیم در ادامه عنوان کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاری به فراهم کردن زیرساخت‌ها اختصاص می‌یابد و بخشی نیز صرف ایجاد اشتغال می‌شود.

بازوند افزود: تأمین این حجم از سرمایه‌گذاری تنها با تکیه‌بر اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست ولی باید به دنبال جذب سرمایه‌های بخش خصوصی باشیم.

وی تصریح کرد: برای برقراری جریان سیال سرمایه در استان نیازمند برداشتن موانع موجود بر سر راه این جریان هستیم.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بسیاری از موانع موجود ممکن است نرم‌افزاری و یا روبنایی باشند و حتی وزن برخی از این‌ها ممکن است بیشتر از عوامل سخت‌افزاری و زیرساختی باشد.

وی بیان کرد: برای بهبود وضعیت اشتغال باید سخت به دنبال فرهنگ‌سازی باشیم و تا هنگامی‌که فرهنگ کار تبدیل به یک ارزش نشود، کار معنای خودش را پیدا نمی‌کند.

این مقام عالی استان تصریح کرد: جوانان نخبه، تحصیل‌کرده و خلاق استان باید با اعتمادبه‌نفس وارد عرصه کارآفرینی شوند و برای دیگر جوانان نیز فرصت‌های جدید شغلی ایجاد کنند.

وی گفت: در حوزه اشتغال توجه به مسائل فرهنگی، ارزشی همسنگ زیرساخت‌ها دارد و باید با جدیت به دنبال فرهنگ‌سازی باشیم.

بازوند تأکید کرد: تمامی پروژه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند زیرا در غیر این صورت کمک چندانی به اشتغال پایدار نخواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: تسهیل گری درروند سرمایه‌گذاری باید تبدیل به یک‌رویه عادی برای همه مدیران و به‌ویژه سیستم بانکی شود.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر این نکته که بانک‌ها تسهیل گری را به‌صورت ویژه در دستور کار خویش قرار دهند در ادامه تصریح کرد: ممکن است منابع مالی بانک‌ها محدود باشد و سختگیری‌هایی برای پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد ولی باید تلاش کرد از این دشواری‌ها عبور کنیم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های مختلف تأکید کرد: باید به دنبال اشتغال پایدار باشیم زیرا اشتغال ناقص تنها 2 سال دوام می‌آورد.

این مقام عالی استان بیان کرد: مدیران باید ریسک‌پذیر باشند و این ریسک‌پذیری در میان مدیران اقتصادی باید دوچندان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه