English

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:

ایران اجازه ایجاد پایگاهی برای رژیم صهیونیستی در کنار مرزها را نمی‌دهد

یکی از مراجع تقلید گفت: ایران اجازه نمی دهد که در کنار مرزهایش با تجزیه عراق پایگاهی برای رژیم صهیونیستی درست شود.

ایران اجازه ایجاد پایگاهی برای رژیم صهیونیستی در کنار مرزها را نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: تنها گروهی که همه پرسی شما را در دنیا به رسمیت شناختند رژیم صهیونیستی بود، آمریکا نیز در باطن مایل است ولی در ظاهر اظهار نظر نمی‌کند

وی خاطرنشان کرد: تنها رژیم صهیونیستی بیان کرد این همه‌پرسی را به رسمیت می‌شناسم و افراد در راهپیمایی‌ها پرچم اسرائیل را به دست گرفتند و نشان دادند که رژیم صهیونیستی می‌خواهد این مکان را پایگاهی برای خود کند؛ یا آنها پیروز می‌شوند و اقلیم کردستان پایگاهی برای این رژیم می‌شود و اگر شکست بخورد جمعیتی کشته می‌شود که مطلوب این رژیم است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با طرح این سؤال که آیا ایران اجازه می دهد که در کنار مرزهایش پایگاهی برای اسرائیل درست شود؟ گفت: ایران به هیچ قیمتی اجازه چنین اقدامی را نمی‌دهد. ترکیه نیز حساسیت زیادی روی مسئله کردها دارد زیرا بخش مهمی از افرادی که در ترکیه هستند کرد هستند و اجازه نمی‌دهد کشور کردی درست شود و کردها ترکیه تجزیه شوند بنابراین ترکیه با قدرت ایستاده و اجازه تجزیه کشورش را نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همه‌پرسی کردید ولی حساب و کتاب نکردید یا باید عقب‌نشینی کنید و یا باید بایستید و به ویرانه‌ای دیگر تبدیل شوید. وقتی درگیری شود سه دولت قوی وجود دارد، در این زمان رژیم صهیونیستی چه کاری می‌تواند برای شما کند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: رژیم صهیونیستی نتوانست در برابر غزه و حزب الله لبنان بایستد چه طور می‌خواهد برای شما کاری کند بنابراین زمانی که بی‌مطالعه کاری انجام شود آثار و تبعاتی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه صلاح و مصلحت است که کردها با دولت مرکزی عراق مشکلات را حل کنند، گفت: تجزیه کردن اقلیم کردستان و تبدیل به کشور مستقل خواب‌هایی است که هرگز تعبیر نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی